|
Baghøjttalere eller lofthøjtttalere ?? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Moulder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Juni-2015 kl. 16:41 |
Hej
Vi skal til at flytte i ny bolig, og det giver nogle udfordringer i forhold til højtalerplacering. Jeg har købt et "hjemmebio" setup i HiFi-klubben, som består af DALI Zensor 5 - 5.1 Dette Og en receiver, DENON AVR-X2100W Surround receiver. Denne Sofa placeringen er helt op af bagvæggen, og baghøjtalerne kan kun monteres helt oppe ved loftet på bagvæggen (ca. 2,75 m. til loft) Vil det være en dårlig løsning at placere dem så højt, specielt når vi sidder lige under dem ?? Vil det være bedre med indbygningshøjtalere i loftet ?? Feks. disse ?? Lofthøjtalere Der er troldtekt loft plader i huset, vil det så være nødvendig med de såkaldte "backboxe" for at slutte helt tæt omkring højtaleren ?? Mvh Per |
|
Mvh
Moulder |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4057 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville nok få dem så langt ned som muligt. For surround lyden er ikke lavet til at side så højt
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Tjek dolby's hjemmeside. Den rigtige placering af de bageste højttalere i 5.1 er fra siden.
|
|
![]() |
|
Moulder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 371 |
Jeg har ikke mulighed for at placere dem på sidevæggen..
Lofthøjttalerene er jo beregnet til at montere i... Ja... loftet ![]() Det vil være den perfekte løsning for mig, placeringsmæssig. Er der nogen som har erfaring med dem ?? Redigeret af Moulder - 02-Juni-2015 kl. 19:42 |
|
Mvh
Moulder |
|
![]() |
|
Jeg har nu monteret indbygningshøjtalerne i loftet, lige over siddepositionen, og det spiller bare max
![]() |
|
Mvh
Moulder |
|
![]() |
|
Kingofdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2014 Status: Offline Point: 89 |
hej
jeg har selv loft højtaler som baghøjtaler og vil sige det virker rigtigt godt. det betyder intet om de sidder på væggen eller om de sidder i loftet bare lyd niveauet er indstillet rigtigt. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Selvfølgelig betyder det noget om surroundhøjttalerne er placeret i loftet eller om de sidder korrekt..!! Redigeret af strecker - 14-Juni-2015 kl. 11:28 |
|
![]() |
|
Kingofdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2014 Status: Offline Point: 89 |
Det kan ikke høres om de sidder i loft eller på væggen. Ikke i min stue da jeg har haft begge løsninger😊
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Så må du ha' en MEGET dårlig akustik i din stue. For det betyder vildt meget hvor højt man placere sine surrounds, og hvis man så tilmed placere dem i loftet, må det jo fucke gevaldigt med det lyddesign der er tiltænkt i de enkelte film. Jeg vil mene, at du burde skrive, "JEG kan ikke høre om de sidder i loftet eller på væggen."
|
|
![]() |
|
Følgende er fra thx.com
Surround Left & Right Speakers (SL & SR): Place the SL & SR speakers between 90° to 110° to each side and 2 feet or higher above the listener. The SL & SR speakers recreate the enveloping sound and intense special effects that you experience in the cinema |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
placering i loftet vil altid være et kompromis..!!
Jeg har testet alle placeringer af surround højttalere fra 1,2 meter til 2 meter i 10 cm intervaller, og placeringen betyder rigtig meget for rumfornemmelsen, detaljer og præcisionen i surround panoreringerne. Du har tydeligvis ikke eksperimenteret med højden af dine højttalere, for så ville du udtale dig anderledes. Redigeret af strecker - 18-Juni-2015 kl. 04:34 |
|
![]() |
|
ole post ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
hvad var så den mest optimale højde strecker, |
|
Ole Hansen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |