|
Computerskærm til allround brug? |
Besvar |
Forfatter | ||
ladiesman217
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Juni-2015 kl. 23:36 |
|
Jeg skrev herinde for et par uger siden ang. hvilken pc skærm der er værd at kigge efter. Der kom rigtig mange gode forslag, som jeg samtidig har foreslået til en kammerat. Han synes dog 2.000 kr. er for meget, og har egentlig ikke de vilde krav andet end den skal være 24" om det er HDMI, DVI eller DP tilslutning er han lidt ligeglad med. Den skal bare virke, og han vil ikke smide så meget efter den.
Så var det jeg tænkte. Når man tænker et prisleje på 1.000-1.500 kr. er det så underordnet hvad man kigger efter? Vi har set lidt på denne AOC skærm, men er det noget bras? Den ser nu meget lækker ud. Der er også denne til samme pris https://www.komplett.dk/aoc-24-led-e2476vwm6/836137 Jeg kan dog ikke lige finde ud af hvad den primære forskel er på de to ud over kontrasten. Der ud over er der kigget på en skærm fra Asus VN247H, da denne også passer bedre ind i hans prisleje. Men med andre ord. Hvad skal man forholde sig til, når der max bliver smidt 1.500 kr. efter en pc skærm, eller skal man forholde sig til noget overhovedet? Er det bare at købe den skærm man synes om, da prisen ikke er højere, og dermed er skærmene jo heller ikke så avanceret? Bedste køb til billigste pris? Redigeret af ladiesman217 - 03-Juni-2015 kl. 00:00 |
||
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kender ikke til alle AOC skærme, men jeg har lige haft et par stykker med hjem af denne model http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/pc-skarme/AOCG2460FQ/aoc-g2460fq-24-gaming-computerskarm
Jeg var ikke absolut ikke imponeret, den skulle bruges allround til kontor, billede og videoredigering. Jeg havde ikke mulighed for at se billede på den inden køb, men sælger mente den var i orden til dette brug selvom den måske mest henvender sig til gaming, jeg sendte dem retur. Men den var på tilbud i forrige uge til 1899,- Jeg valgte at købe 27" skærme i stedet, men det er også noget over din vens budget. http://www.proshop.dk/Skaerm/ASUS-27-MX27AQ-AH-IPS-2480747.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Købte dem hos komlett til 3400 stk. og det er en ret lækker skærm, men i et andet prisleje
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kig først og fremmest på panelteknologien. TN er ikke anbefalelsesværdigt til andet end deciderede gamerskærme. Så sats i stedet på en skærm med IPS eller VA-paneltype.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
har dell ikke altid været ok med deres skærme, jeg har i hvert fald købt flere af dem herud til arbejde, den er dog lige et gran dyrere, koster ca. 1616kr afhængig af købssted med med ips panel
link |
||
Mvh
René |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ovenstående skærms mer-pris skyldes mest af alt, at opløsningen er højere end Full HD (1080). Det er altså værd at nævne denne detalje. |
||
ladiesman217
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Undskyld jeg glemte vist en primær information.
Jeg skrev godt nok beklageligvis "allround", men han gamer godt nok mest og der efter bruges den til Excel arbejde. Så TN panel er vel OK? Han har dog selv set på en Dell U2414H skærm, som koster omkring 1800 kr. Han er dog bekymret for de 8MS, og jeg kan ikke forklare ham om det er godt eller skidt til gaming, når de fleste snakker om 1MS TN panel til gaming, men så er vi jo i samme diskussion igen, som i min egen tråd, hvor mange af jer mente at 8ms ikke ville kunne "ses" på et IPS panel, og man kunne ikke sammenligne som sådan. |
||
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har ikke set på begge skærme kan jeg næsten forstå, billede kvaliteten er altså en verden til forskel på de 2 skærme, så det er ikke kun opløsningen. Jeg har så ikke sat mig ind i om et AH-IPS panel er dyre/ og evt. bedre end et TN Panel Redigeret af Potter - 04-Juni-2015 kl. 07:38 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |