recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kvaltiteten af streaming tjenester
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kvaltiteten af streaming tjenester

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
satbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér satbox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: kvaltiteten af streaming tjenester
    Sendt: 04-Juni-2015 kl. 12:06
Hej

Er jeg den eneste der syndes af kvaliteten af streaming tjenesterne er for ringe, fx youbio på android stb der er kvaliteten så ringe af den slet ikke er til af se på.
nogle der ved om man kan indstille noget så den bliver bedre.

satbox
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 12:57

Hvad er Output på den.? 1080.? Så kan der sikkert ikke gøres mere.
Det er fint fra Bio Boxen, og syntes heller ikke det er slemt fra Android Tablet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
satbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér satbox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 13:11
det er en minix boks jeg har og den kan køre op til 4K.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 15:57
Antallet af punkter/linier siger jo intet om kvaliteten. Det afhænger af bitraten. Hellere 720p i god kvalitet end 1080 i ringe.  

Jeg har kun prøvet NetFlix, ViaPlay og Blockbuster, og det er kun NetFlix jeg kan holde ud at kigge på, desværre. Savner at kunne streame/leje nye film i en ok kvalitet, men har til gode at finde en udbyder med ordentlig kvalitet (ud over diverse torrents). 
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Savner at kunne streame/leje nye film i en ok kvalitet, men har til gode at finde en udbyder med ordentlig kvalitet (ud over diverse torrents). 

Jeg efterlyser det samme, nogen der kender til leje af nye film i 1080p og DD 5.1 på enten Chromecast eller PC?

Jeg har kigget på Google Play Film og der angives at film har 5.1 lyd, men når jeg afspiller deres surround test på Chromecast (tilsluttet forstærker) er det kun Dolby ProLogic.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 16:31
Uden at ville hænges op på det, er der så ikke noget med, at disse apps registerer, at det er mobil apps, og kvaliteten der så hentes er svarende til en telefons skærm, og ikke til det store lærred?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 18:12
Ikke Chromecast.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 09:12
iTunes filmleje er rigtig god kvalitet, selvfølgelig ikke bluray kvalitet, men minimum på højde med Netflix hvis ikke lidt bedre.

Den ene film jeg har testet på google play, var kvaliteten også god og havde 5.1 lyd.

Blockbuster testede jeg kun i starten og der var den ikke mere end ok og uden 5.1, det skulle vidst være blevet bedre nu.

Kvalitet på abonnement / leje / gratis må næsten være efter min mening.

iTunes
Netflix
Google Play
HBO Nordic
Blockbuster
ViaPlay
DR
TV2 Play
Youbio
CMore

Dansk Filmskat og Minbio kender jeg så ikke til.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Uden at ville hænges op på det, er der så ikke noget med, at disse apps registerer, at det er mobil apps, og kvaliteten der så hentes er svarende til en telefons skærm, og ikke til det store lærred?

Jo!

Minix kører mobil-version af Android og indentificerer sig derfor som en mobilskærm overfor streamingtjenesten. For YouBio betyder det med al sandsynlighed, at man får SD-billedkvalitet, ikke engang HD.

Minix reklamerer med 4K-understøttelse, men det er varm luft. Først fra Android TV (5.0) er der kommet understøttelse af HEVC og VP9, som kræves for streaming af 4K-kvalitet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

iTunes filmleje er rigtig god kvalitet, selvfølgelig ikke bluray kvalitet, men minimum på højde med Netflix hvis ikke lidt bedre.

Den ene film jeg har testet på google play, var kvaliteten også god og havde 5.1 lyd.

iTunes, er det på PC eller Mac? Sidst jeg prøvede på PC hentede den kun ned i 720p, selvom det stod at den var op til 1080p.

Google Play, var det på Chromecast?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 11:40
ITunes er 1080p via appleTV
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

iTunes, er det på PC eller Mac? Sidst jeg prøvede på PC hentede den kun ned i 720p, selvom det stod at den var op til 1080p. 

På PC kan det ændres i "Indstillinger -> Butik -> Ved hentning af HD-videoer foretrækkes -> 1080p"

Det kan være du også lige skal forbi "Afspilning" og vælge 1080p der Smile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu