recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny skærm - Panasonic TX-50CS630E?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny skærm - Panasonic TX-50CS630E?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny skærm - Panasonic TX-50CS630E?
    Sendt: 04-Juni-2015 kl. 17:32
Hej Recorder

Jeg står og skal købe et nyt fjernsyn. Jeg ser helst at det ikke afviger meget fra 5.000 kr., men kan gå så højt som 7.000 forudsat de sidste penge er MEGET godt givet ud. 

Jeg har fundet Panasonic TX-50CS630E til 5.000 kr., og kan jo se at I er meget glade for Panasonic herinde generelt. Håber at I alligevel vil svare sagligt ud fra "fakta" så at sige Smile

Behovet er til film, fjernsyn og måske lidt ude i fremtiden, en begrænset smule konsol. Jeg vil gerne have et pænt billed at se på med god sort og ingen kedelige haler på fodbolde om søndagen. 

Jeg er desværre ikke inde i al teknikken. Det er meget lang tid siden mit plasma fra panasonic blev stjålet, og har egentligt bare arvet lidt på må og få som familie skiftede ud. Nu er det dog tid til at få et bedre fjernsyn. 

Desuden bliver siddeafstanden cirka 2,5 til 3 meter. Jeg ved ikke om 50" bliver for voldsomt, eller om mindre er at foretrække? 

M.v.h.
Stephan
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 18:20
Jeg sidder på nøjagtigt 2,5 m afstand til mit 55". Det er ideelt under forudsætning af tvapparatet viser kvalitet på skærmen. Så tænk ikke på afstand, jeg kan godt rykke 1 meter nærmere, men kvaliteten skal passe derefter.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 18:24
Taber du ikke overblikket på skærmen, når du sidder så tæt på? 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 18:29
overhovedet ikke på den afstand
det vender man sig hurtig til
de fleste her på siden sidder nok en 2.5 til 3 meter fra
et 50-55 tommer
især forbi det meste som bliver sendt er i HD
men SD er ok
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 18:32
Har du/I nogle kommentarer til det Panasonic fjernsyn? Jeg ved ikke hvilke "krav" der er til teknikken, digital tunner eller hvad pokker der ellers kan være. Det er lidt en jungle. Vil naturligvis gerne have et fjernsyn, der kan holde i nogle år og som ikke er forældet om 1 år. 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 19:25
Giv lidt mere (6.400,-), og køb et 55AS640.

M.v.h.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 21:15
Hej Henrik. Hvad er idéen med, at købe sidste års model? Jeg har ikke behov for de ekstra 5". Skulle det andet være bedre? Umiddelbart når jeg sammenligner, eksempelvis, prisen på 55" AS640 mod CS630 også i 55", så koster den nye CS630 altså 10.500.- Nuvel, pris siger ikke alt, men hvorfor den store prisforskel så? :) 

M.v.h.

Redigeret af Stephan A - 04-Juni-2015 kl. 21:26
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 22:24
Og hvad hvis jeg bringer denne Samsung skærm ind i billedet? Er den en bedre skærm med eks. backlit vs edge i panaen? Og så har den også S2 - gør det en forskel? 
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE50J6275XXE/samsung-50-smart-led-tv-ue50j6275xxe
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 23:02
Det dumt at smide pengene efter de nye modeller. De er netop landet på markedet og er prissat højt i forhold til ydelse når man sammenligner med 2014-modeller.

I forhold til dit behov og din tanke på en 50", så ville jeg snuppe en Sony KDL-50W828. Den fås lige pt. i bilka til 5.499,- kr. 

Jeg har svært ved at pege på noget du skulle få mere for pengene i. Det skulle lige være ovenstående Panasonic som Henrik anbefaler, jeg dog mest tiltaler til Sony'en, men her kan personlig preference i forhold til fordele/ulemper komme ind.

Samsungen ville jeg ikke kigge efter. Genrelt fingerpeg ved Samsung er at skal du have noget som viser en hæderlig billedekvalitet skal du op i 7-serien.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 08:58
mkirkelund - hvorfor er det dumt at købe en ny model, der er sat ned til 4.999 fra 7.999 for 50", hvilket er samme størrelse som det du henviser til? :) Og for den sags skyld også ifht. Henrik anbefaler. Jeg skal ikke op i noget større end 50"
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 12:49
Jeg er gået fra et 46 " panasonic plasma til et 55" panasonic LED.
Størrelses-forskellen i selve rammen er ikke så stor, billedet er dog større, men overgangen virker på ingen måde voldsom, eftersom der næsten ikke er nogen "ramme" om de nye TV.
Så frygten om, at et 55" tv er for stort, burde ikke være der... Hvis det rent fysisk kan være på den placering, som det er tiltænkt.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Stephan A Stephan A skrev:

Umiddelbart når jeg sammenligner, eksempelvis, prisen på 55" AS640 mod CS630 også i 55", så koster den nye CS630 altså 10.500.- Nuvel, pris siger ikke alt, men hvorfor den store prisforskel så? :)
M.v.h.

Fordi AS640 er - som du selv nævner - på vej ud. Da jeg købte mit, sidste efterår, gav jeg 10.300,- for det. Listeprisen var 12-13.000,-

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu