recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalere på SU...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalere på SU...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højttalere på SU...
    Sendt: 02-Juni-2015 kl. 10:25
Hvis man skal skabe sig en lille hjemmebio med begrænset midler, hvordan investerer man klogest i højttalere?

Det må gerne være brugt, skal indeholde 5.1 lyd, og skal gøres til det fornuftige budget (i første omgang begrænser vi ikke beløbet)

Der er et hav af billige serier, hvilke har folk bedst erfaringer med? Hvordan lød de i korte træk? Åbne i toppen, sprød mellemtone, fyldig bas, varm/neutral/kold klang?

Der er jo mange spændende ting at finde brugt...

F.eks

Dalí Zensor
Dali concept
Dali lektor
Dalí suite

B&W DM serie
B&W 600 serie

System audio 500/700/Saxo

Xtz har flere serier til budget...

Så er der de mindre kendte/mere utraditionelle...

Boston acoustic, Scansonic, mission, dls og mange flere...

F.eks kan man finde et sæt concept 5.0 helt ned til et par tusind... Er det sæt noget værd i forhold til den nyere zensor serie?

Forstærkeren bliver valgt efter egenskaber som vil passe højttalerne bedst...

Kom med jeres vurderinger, hvad har været en stjerne og hvad har været en ommer?

Jeg har personligt ikke haft særlig meget grej i den ende, men kan da huske jeg havde en omgang Dali Blue serie, meget mørk og indelukket lyd, den vil jeg ikke anbefale videre i hvert fald ;-)

Mvh
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 09:10
hej Rasmus.

i min bio bruger jeg dali concept serien, det er helt fra fronter som er concept 8, surround back som er concept 6 og surround som er concept 2 samt center og sub fra samme serie.

jeg er sindsyg glad for mit setup, trods det ikke er på prisneveau med så meget andet her på forum.
jeg er selv på su, og jeg har formået at købe alt fra nyt udover projektor og AVR som er købt brugt her på forum

du skal være velkommen til at komme og få et lyt hvis det er.
DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 10:34
Ja, har også en anden bekendt der var pænt tilfreds med concept, men de må vel også levere lidt god biolyd med de relative store 8"? ;-)
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 21:59
Nu er jeg samme sted som dig i livet. Indkomsten er begrænset og det indbyder til brugtkøb! Hold øjne og øre åbne her og på DBA. Samme gælder sig for forstærkere. Selv har jeg købt et sæt B&W CM7, en CMC, 2 nye Dali Zensor 1, en XTZ 8.16 sub og en Pioneer LX-72. Alt i alt har det ikke kostet mig mere end 10k og det er væsentlig bedre end hvad du kan få for de penge hvis du køber nyt.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 23:11
Monitor Audio Bronze eller Silver....

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 23:40
Tak for input begge :-)

Henrik - væsentligste forskelle på bronze og silver? Hvordan er klangen? Har aldrig lyttet intenst på monitor audio... Og det meget meget længe siden... ;-)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 02:25
Bronze-serien er meget neutraltspillende. Meget lyd for små penge.
Silver-serien giver væsentlig bedre finish, og mere musikalitet for pengene. Flere detaljer i toppen, bedre rumformidling, mere bund o.s.v.
Hvis du sammenligner med f.eks. B&W, så spiller Monitor Audio meget mere "ud af højttaleren". D.v.s. at du fornemmer rummet, hvor indspilningen er lavet o.s.v., hvor B&W mere lyder som to højttalere, der står og spiller.

Lige i øjeblikket kan du faktisk få et pisse fedt/velspillende setup, til rigtig små penge:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=140266&title=s-monitor-audio-silver-rs-ny-pris

I dette setup får du også rigtige dipol baghøjttalere.

Det eneste der mangler, er en sub. Disse findes også brugt, til fornuftige priser. Og det behøver ikke være en Monitor Audio.

Redigeret af Henrik B. - 06-Juni-2015 kl. 02:26
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 02:31
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 08:08
Tusind tak for den fornemme beskrivelse Henrik 👍🏻

Kigger lige nærmere på det!
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 09:48
Du kan eventuelt starte med nedenstående combi. Det er en nem måde at starte på. 5.1 højttalersættet lyder ganske udmærket og kan nemt sælges igen, når der er økonomi til at opgradere. Jeg fik 2000 for et tilsvarende højttalersæt for et par år siden.

Redigeret af slumbert - 06-Juni-2015 kl. 09:48
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 15:27
Jeg synes personligt, at det KEF-sæt er alt for tamt til musik. Højttalerne er simpelthen for små.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 16:14
Helt enig, men en god start.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu