recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows xp download
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows xp download

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows xp download
    Sendt: 06-Juni-2015 kl. 22:18
Hej,

Jeg har fået en gammel pc ind af døren, som jeg er blevet bedt om at få liv i igen.
Der er licens til xp. Jeg ved godt det er et glemt system, men det er, hvad jeg har med at gøre.
Er det muligt at downloade xp på samme måde som Windows 7og 8?
Der er nemlig ingen medier eller lignende til den.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 22:46
Kan den ikke, som alle andre systemer nulstilles? Og så ellers på'en igen med at hente en R**fuld opdateringer til langt ud på natten... Lyder det ikke hyggeligt?Smile Hvis det da kan lade sig gøre at sparke den i drev igen........
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 22:54
Hvorfor ikke nare installere en linux på den?

Man bør kun have en xp på en maskine som ikke har kontakt med internettet.

Alt andet svarer til at man kører rundt i en gammel usynet spand til fare for andre.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 23:09
den kam ikke nulstilles. til det skal den bruge medier ejer ikkke har.  maskinen er ikke online, bruges til kabaler af en næsten 100 år gammel mand som ikke har penge til ny pc eller energi til at lære linux at kende.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2015 kl. 08:11
findes der en distro der minder mere om xp end ubuntu, som samtidig kan nøjes med 256 mb ram?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2015 kl. 08:29
Der må være flere der har xp skiver du kan få.   Skal kikke efter men tror mine er røget ud.

Og det kan vel næppe være helt ulovligt at hente den på nettet via de mørke sider nå nu mIcrosoft ikke gider at have med den at gøre mere.

Redigeret af hansie - 07-Juni-2015 kl. 08:29
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2015 kl. 08:59
Hej aerik

Windows xp Home Edition, Version 2002, haves her, hvis du vil have den. Der kan vedlægges en gratis USB-stick med servicepacks 1, 2 og 3.

Version 2002 er dog til og med servicepack 2.

Du kan få ovenstående mod at betale for forsendelsen.

Mvh. Jørgensen
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2015 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Hej,

Jeg har fået en gammel pc ind af døren, som jeg er blevet bedt om at få liv i igen.
Der er licens til xp. Jeg ved godt det er et glemt system, men det er, hvad jeg har med at gøre.
Er det muligt at downloade xp på samme måde som Windows 7og 8?
Der er nemlig ingen medier eller lignende til den.

XP er ikke hurtig i opstart som vore dages Windows 8 - 8.1-PC'er... Men hvordan kører den, når den er oppe og i gang?

I første omgang, hvad med at give den en grundig overhaling med diskoprydning, sletning af alle gendannelsespunkter undtagen det sidst oprettede, smide den online, opdatere antivirusprogrammet, køre en scanning med det, hente Malware Byte, og hvis det allerede ER på den, så opdatér det og kør en scanning. Det kan være, det finder en del skrammel. 

Er der nogle google-værktøjslinier og Ask-skrammel, så UD med det!

Husk også defragmentering. Ting tager tid... Men så lav noget andet imens den står og hygger sig med det!

Redigeret af turbo2 - 07-Juni-2015 kl. 09:31
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2015 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

findes der en distro der minder mere om xp end ubuntu, som samtidig kan nøjes med 256 mb ram?
Jeg er begejstret for Manjaro linux i XFCE varianten, den minder af udseende om XP med en startknap nede i højre hjørne der giver adgang til programmer og genveje, ganske som man kender det. 
Nederst i højre hjørne er der ur, dato, knap til lydstyrke og den slags, igen ganske som man kender det og menubjælken for neden viser hvilke applikationer man har åbne.
Væsentligste forskel, rent brugermæssigt, er at slukknappen sidder ovre ved ur/dato i højre hjørne eller øverst oppe i stedet for nederst på den menu der kommer når du klikker på "start" knappen.

Derudover er Manjaro en "rolling distro" dvs. i modsætning til fx. windows og ubuntu bliver du ikke pludselig tvunget ud i at skulle køre en helt anden desktop blot fordi microsoft eller ubuntu synes det nu skal være tile-baseret. Hvis du kan lide dit "XP look" bliver du ved med at have "XP look".
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu