|
tomtom med signal probl |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
blumenburg
Super bruger Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Juni-2015 kl. 12:01 |
hey
har en go live 820 som jeg har sidende fast i bilen med laderen i hele tiden så den slukker og tænder sammen med bilen. kortet er 3-4 år gammelt så kunne godt trænge til opdate men det koster ca 500 så jeg har forløbig valgt at leve med den som den er. mit probl er at den er op til 15 min om at finde et sattelit signal ved opstart og oplever osse ofte den taber signalet under kørsel og at den snurrer kortet rundt midt i det hele og virker på mange måder ustabil i sit greb i kort og forbindelse. har den jævnligt sat til min pc og opdaterer den med div opdateringer. skal nævnes at vi har varme i forruden af bilen så der er jo sådan et fint net af varmetråd i ruden....ved ikke om det kan forstyrre signalet men syntes bare det har været tiltagende hen over det sidste halve år. vil ikke hælde for 500 kr kort i den hvis det ikke hjælper på stabiliteten men håber der er nogen med et bud på hvor probl ligger på forhånd tak jens
|
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nyt kort hjælper ikke.
Men varmetrådene er ikke godt for gps modtagelse, Måske er den også ved at være træt. Kender du ikke en du kan låne en af for at se om anden gps virker. Har en garmin du må låne og teste med, men kan se du er lidt væk fra Køge |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv om GPS'en i mobil tlf'en virker. Google maps henter data fra satellit
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tom Tom har også en Offline GPS til Telefonen, søg på Tom Tom, og se efter Krak Navigation Offline. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
blumenburg
Super bruger Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok tak gutter jeg prøver de nævnte ting.....
|
|
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Funktioner
Tak(0)
|
TomTom GO app til Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.gplay.navapp Kort og opdateringer er gratis, men man kan kun bruge den 75km pr måned. Vil man bruge den ubegrænset, koster det 159,- for et år eller 349,- for 3 år. Jeg har købt en 3 års licens, da den bare er bedre end gratis programmerne til Android (Google Maps, Navmii, og Krak Navigation). Det er så min reserve GPS, da jeg allerede har integreret navigation i bilen (maps + more ~Navigon). |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så er den jeg omtalte bedre, den kan bruges ubegrænset, og er som skrevet også Tom Tom. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du forveksler vidst "gratis" med "bedre". Krak Navigation bruger TomTom kort, men ikke TomTom ruteberegning eller brugerflade. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
ankerpetersen
Ny bruger Oprettet: 19-Januar-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at nulstille ved at trykke længe på startknappen til du hører trommerne.
Det plejer at hjælpe Vh Anker
|
|
Med venlig hilsen
Anker |
|
Hesselburger
Ny bruger Oprettet: 04-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan også logge på tomtom og hente quickgpsfix som er en fil der indeholder information om hvor sattelitterne er de næste 7 dage. Filen er mig bekendt frit tilgængelig og koster ikke noget. Det forkorter tiden til GPS forbindelse betragteligt, men skal opdateres ca. en gang om ugen via computer for at virker. Tager ca. 2 minutter at opdatere.
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kunne være at det bare er tid til at opgraderer.
Det kan ikke betale sig, at købe kort opdatering, for der er en chance for, at der alligevel ikke er plads til de nye kort. I Elgiganten har de i næste uge en Garmin til 888 med livstids kortopdatering. Så heller bruge penge på en ny end på kort opdatering. Redigeret af PerW - 05-Juni-2015 kl. 23:52 |
|
blumenburg
Funktioner
Tak(0)
|
Quickfix bliver jævnligt opdateret uden effekt men prøver lige den med nulstilling
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |