recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyden der blev væk. Hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyden der blev væk. Hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyden der blev væk. Hjælp
    Sendt: 08-Juni-2015 kl. 09:56
Hej

Håber I kan hjælpe.

Mit setup er tv: sony kdl-805. 5:1 setup med tangent højtalere og en pioneer vsx-923k som forstærker. Min gamle onkyo 308 stod af derfor en opgradering til pioneeren.
Jeg har et HDMI high speed kabel i fjernsynets arc forbindelse (HDMI2) direkte i forstærkeren mærket out ind 1.
Jeg har prøvet at skifte HDMI-kabel men intet sker. Den eneste lyd som kommer er lidt irreterende brummen fra subben.
Mit fjernsyn har et fint billede men en katastrofal lyd så jeg savner virkelig min gamle lydCry

Håber I kan hjælpe

Hilsen
Anders
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 09:59
Har du undersøgt om ARC skal slås til på recieveren førend det virker? (side 59 i din manual)

Redigeret af Davidp - 08-Juni-2015 kl. 10:02
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 10:36
1000 tak for respons.
Når jeg går ind i setup har jeg kun 2 muligheder
1: 4b input setup
2: 4f other setup

Dvs. ingen HDMI-setup
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 10:43
Du skal så vidt jeg kan læse af manualen, koble dit TV på HDMI OUT 1 for at få 'HDMI Control' menuen frem.

Det skal siges at jeg ikke selv ejer en Denon.
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 10:49
Hej David

Den er desværre i HDMI out 1
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 11:13
Så er jeg kommet ind i HDMI setup.
Den skulle til expert mode. Jeg havde basic.
Desværre stadig inden lyd
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 11:23
Så kom lyden.
Tak for hjælpen David PSmile
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 11:25
"lidt irriterende brummen fra sub'en".

Mener du at den spiller? Altså forestil dig, at dine højttalere spiller. Svarer sub'ens brummen så til, at der den spiller med?

M.v.h.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 11:26
Ok,så nu har du slået HDMI Control til 'On' og 'ARC' til 'On'?
Derefter prøv at sluk det hele, og tænd derefter recieveren (vent måske 10 sek derefter) og tænd så TV'et.
Er recieveren indstillet til det korrekte input? 
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 11:32
Godt at du fik det til at virke! :)
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 12:02
Ja. Lyd igennem tv'et fungere. Desværre er subben væk og jeg kan ikke afspille blueray. Jeg arbejder lidt videre
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu