|
Vil købe plasma-tv. Findes hvor? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Juni-2015 kl. 01:46 |
Troede lige at jeg skulle have en superduper opgradering af mit 8 år gamle plasmatv, en af de billige 42" Panasonic. At jeg bare kunne købe et 55" LG Oled tv, og så var opgraderingen på plads.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/55EC930V/lg-55-3d-smart-oled-tv-55ec930v Men så læser jeg at det har gevaldige problemer med panorering og SD signaler, og burn-in osv. Dvs det er nok ikke en generation jeg vil eje, men venter til næste generation der har styr på alle de fejl man IKKE gider se på et tv. Det var derfor jeg i sin tid valgte plasma fremfor LCD/LED for at undgå alle de kunstige forbedringer og elendige billede-funktioner og ditten og datten som Plasma heldigvis ikke havde. Nå men det korte af det lange er at jeg tænker at de sidste Panasonic plasma-tv er langt at foretrække ift OLED(den generation der koster 15.000 for 55"), og LED. Så hvor kan man købe dem pt? Virker ikke til at de er tilgengælige på de danske websider, men jeg kan have overset nogle. Køber gerne i udlandet, hvis det er eneste mulighed. Køber ikke så gerne brugt, elektronik brugt er ikke lige min sag. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mja....altså, jeg var en tur i Oslo for nyligt, og kiggede ind et par steder og fandt ud af, at man her og der havde nogle Pana plasma stående. Et sted havde de et VZ60, jeg var såmænd lige ved at tage det med hjem.
Nå det så er sagt, så er Plasma altså bestemt ikke fejlfrit hvad angår billed processing, ligesom du jo kan komme ud for både burn-in osv. Hvad angår OLED - og her kommer jeg på kant med nogle stykker, så er det som om at mange alene fokusere på sortniveau, hvilket andet lige er pokkers vigtigt, men de øvrige fejl du nævner kommer lidt i anden række. Jeg har set et par OLED med burn-in hos forhandlere. Jeg er på vej med endnu et nyt LED, og havde jeg ville have et OLED, så havde jeg minsandten købt et sådant. Men nej - jeg venter med OLED lidt endnu. Hvis jeg var dig, så ville jeg nok tage et kig på det kommende Pana CX800, som jo altså er et LED. Panasonic gør faktisk reelt en del for at få billedet her til at virke både "Plasma-like", og med et naturligt billede. Og sortniveauet her kan bestemt ikke komme op på værdier som med et OLED, men et forventet ganske fornuftigt sortniveau. Engelske AVFORUMS kommer formentlig i løbet af ugen med en test af netop CX800. Her kan du så danne dig et indtryk af CX800. Og The Lead Reviewer på testen, er plasma mand, så du kan godt stole på hans udtalelser. Lad os nu se, jeg glæder mig bestemt til at læse testen
![]() Redigeret af Hother - 09-Juni-2015 kl. 08:38 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1046 |
Ifølge Pricerunner UK http://www.vaughans.co.uk/panasonic-txp55vt30b-55-inch-full-hd-freeview-hd-and-freesat-hd-wireless-lan-adaptor-3d-black-tv.html Firmaet leverer kun i UK, men du kan bruge Borderlinx eller lignende til at få det til DK. |
|
![]() |
|
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
AVForums anmeldelsen er online https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-50cx802b-cx802-cx800-4k-review.11261
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
ja skønt, jeg har skam allerede lagt en tråd ind om anmeldelsen.
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
Det skal også kunne returneres fornuftigt hvis der er fejl på tv´et. Jeg køber kun her i Danmark en så stor vare, retur vil blive et rent mareridt. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Tuneren fungerer vel heller ikke i DK?
M.v.h. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det har sikkert kun DVB-T/T2, og den vil kunne bruges, men der mangler givet vis ogsaa mulighed for CA.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jeg bruger altid tv-boks har før brugt Yousee Samsung og har nu Clint, til tuner. Det gør intet om der er tuner eller ej i tv´et. Det gør returneringen til gengæld. Folk anbefaler at man køber et brugt. Men jeg må overveje udlandet måske alligevel, hvis jeg kun kan få et brugt her i landet, på trods af at det først gik ud af produktion sidste år.
Tager jeg HELT fejl hvis jeg siger at intet LED eller OLED(til 10-15.000kr) kan hamle op med de sidste Panasonic VT modeller og hvad de ellers hedder. Gider ikke vente et par år på at skifte mit nuværende plasma-tv ud. Måske må jeg prøve at købe et 4K tv hjem af de nyeste modeller, og så teste det herhjemme for at se om jeg kan leve med billedet indtil OLED er modent nok og nede i fornuftige priser til at jeg kan være med. |
|
![]() |
|
Gooferen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
Du kan måske være heldig at finde et brugt panasonic VT50/VT60 på den blå avis, der er under 2 år gammelt, dermed har du stadig lidt garanti tilbage på tv'et :-) Men enig, plasma er fortsat det bedste, jeg har selv en Panasonic 42" PX80 i soveværelset og et Panasonic 55" VT50 i stuen og er fortsat rigtig godt tilfreds med billede kvaliteten på dem begge.
|
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1046 |
Nu var det jo dig selv. der skrev: "Køber gerne i udlandet, hvis det er eneste mulighed. Køber ikke så gerne brugt, elektronik brugt er ikke lige min sag." Held og lykke med at finde det i DK ...
|
|
![]() |
|
hsj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2006 Sted: Vejle Status: Offline Point: 112 |
Prøv at ring til Expert.
De har haft enkelte modeller liggende i deres butikker. Jeg fandt en 50st60 kort før jul, men efter som de ikke har dem i butikken, så er der måske flere. Så vidt jeg husker, så havde kolding en 50vt60 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |