|
Multi decoder support med Boxer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MortenRJ ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Juni-2015 kl. 14:14 |
Hej. Jeg har bygget mig et media center, hvor jeg benytter jeg Mediaportal. Som tuner har jeg et kit fra Digital Devices med 4 DVB-T/T2 tuner og CAM kort læser (Octopus).
Mit problem er at jeg kun kan decode en boxer betalings kanal af gangen, hvis jeg linker CAM læseren til mere end en tuner kan jeg ikke decode de kanal jeg har betalt for. Jeg tror problemet ligger i mit Viaccess CAM module fra Boxer ikke understøtter multi kanals dekodening. Er der nogen som har fået multi kanals dekodening til at virke med Boxer og hvilket CAM module bruger I? |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skal fra start sige, at jeg ikke kender specielt til Mediaportal eller BoxerTV-problemstillingen, men mere har lidt generelle input.
Jeg kan se, at der fx. findes dette CAM: VIACCESS Professional CAM, men jeg føler mig ikke overbevist om, at det vil løse dit problem. Det kan dekode en hel transponder (=MUX), men spørgsmålet er, om det kan dekode streams fra forskellige MUX'er på samme tid (hvilket du velsagtens kunne ha' brug for).
Alternativt kan man jo forsøge sig med en kortlæser (fx. Smargo) og en soft-CAM (fx. OSCam) - det ser ud til at sidstnævnte godt kan bringes til at fungere med Mediaportal jf. Google, men vi er ude på nørdet grund ;-) Jeg bruger selv OSCam med TVheadend med et Conax-kort fra min kabeludbyder, og kan fint dekode flere kanaler samtidig, men det er jo ikke det samme som at det vil virke med Viaccess/BoxerTV/Mediaportal. |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Som jeg har forstået det, så kan Digital Devices Sat/Ip tunere kun decode en kanal. Der er en længere tråd om det på Dvblinks forum |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Mig bekendt, så er der ingen af Boxers CA-moduler (Neotion/Smit), der kan dekryptere mere end en kanal - Soft-CAM er no-go
|
|
miri
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Øv ![]() |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
MortenRJ ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
Nogen som har prøvet at bruge andre CA-moduler and det som Boxer selv levere?
|
|
![]() |
|
larskb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-November-2007 Status: Offline Point: 50 |
Jeg bruger dette:
http://www.electrola.dk/shop/boxer-godkendt-ca-484p.html Og kan decode to kanaler af gangen på to tunere (en på hver). Samme tuner som dig, men bruger Argus TV Server /Lars
Redigeret af larskb - 10-Juni-2015 kl. 13:49 |
|
![]() |
|
Hvordan ser dit CAM module ud på bagsiden. Jeg har også et SMIT module, men syntes heller ikke at kunne få det til at decode mere en 1 kanal. Mine Boxer CAM moduler ser således ud: ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |