|
Uvuderlige filer slettet:(( |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Juni-2015 kl. 23:11 |
Jeg prøver at gøre en lang historie kort.
Jeg satte min Firefox browser til at spytte filer ud op skrivebordet. Det fortrød jeg, og ændere indstilling tilbage til standard. Nu spurte den så om jeg ville slette disse filer, og jeg sagde; ja. Nu slettede den så alle min filer på skrivebordet, og ikke kun dem som den selv havde lavet:( Jeg tjekkede min papirkurv oh her var de hellere ikke. Jeg har prøvet at bruge et tidligere gendandelsespunkt, men har fejler Windows. Hvad kan jeg gøre for at få mine filer tilbage? mvh |
|
![]() |
|
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kunne forsøge med et recovery værktøj som eksempelvis Recuva ,( installer det på en usb nøgle for en sikkerheds skyld, så du ikke kommer til at overskrive de filer, du ønsker gendannet.)
Håber det lykkedes dig at gendanne filerne Mvh
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Hvor uvurderlige?
SLUK COMPUTEREN. Ryk harddisken ud og send til recovery. Dyrt. Hvis du bruger computeren risikerer du at filerne bliver overskrevet. Alternativt gør som ovenstående men recover selv med et dertil egnet program men endeligt fra en anden computer med den ramte hdd tilkoblet via en usb adapter. Billigt men større risiko for datatab. Mvh BS |
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Udover det med at sende til recovery kan jeg kun tilslutte mig dette indlæg. Hvis man i Windows er kommet til at slette filer, så gælder det om så hurtigt som muligt at *slukke* computeren (ikke bare lukke den ned). Dernæst ville det være rart, hvis man på en bootbar CD eller USB nøgle har et program á la Acronis True Image eller CloneZilla. Dette vil man bruge til at lave en kopi af HDDen, som man så kan arbejde på med et filredningsprogram á la Recuva. Under ingen omstændigheder må den originale HDD tages i brug inden data er reddet. Ellers kan man så godt som glemme alt om at redde dem. Redigeret af azrael - 10-Juni-2015 kl. 06:42 |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
PHN2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
Jeg har brugt linux livecd af forskellig type til ovennævnte problem. Du starter op fra linuxlivecd'en så den eksisterende hhd ikke bliver brugt/skrevet til. Google er din ven; http://www.techrepublic.com/blog/10-things/10-linux-rescue-tools-for-recovering-linux-windows-or-mac-machines/
|
|
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
|
|
![]() |
|
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
Kan kun tilslutte mig dette og ovenstående indlæg, havde glemt de "detajler" , da jeg kører med separate drev til henholdsvis data og OS.
En linux live cd er en ganske udemærket ide, dog lidt mere nørdet end div. recovery programmer til win, som alternativ til en live cd kan man bruge https://www.ultimatebootcd.com
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Uanset hvad der gøres skal der IMHO vurderes HVOR uerstattelige filerne er. Er de virkeligt uerstattelige i den forstand at det indebærer betydelige omkostninger at genskabe/undvære dem ville jeg aldrig begynde på en DIY recovery men straks lade professionelle tage over. Det kan OP nok kun svare på.
Mvh BS |
|
![]() |
|
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
alle de andre filer du havde på skrivebordet, er det ikke kun genveje? d.v.s. dine filer ligger et andet sted på pc'en.
hvad er det for filer? |
|
![]() |
|
Hbar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
Du har vel backup. Hvis de er uvurderlige så ligger de vel også på din backup ellers er de i min verden ikke uvurderlige.
|
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Sikkert lige præcis den type bedrevidende bemærkning han har behov for at få med på vejen. Stor thumbs up til dig!
|
|
![]() |
|
Hbar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
Hvordan kan det være bedre vidende. Du tror aldrig han har hørt om backup før ?
Godt klar over det ikke er det han vil hører lige nu, men det er sandheden og kan vel ikke komme som nogen større overraskelse. Sandheden gør ondt nogle gange. Men når det er sagt, så skal han nok ud og investere i et stykker software som kan restore hans filer, jeg har ikke stor erfaring med at disse gør det særlig godt og det tager tit rigtig lang tid og ofte ender du op med en corrupt file pga pladsen er blevet overskrevet af nyere filer. Især når de ligger på skrivebordet som i de fleste tilfælde holder til på C drevet. Især hvis der ikke er meget plads tilbage på drevet, kan pladsen være blevet overskrevet. Men ønsker da held og lykke til Ckhansen1 med at få hans filer tilbage, det er bare sjælendt nogen nem og hurtig opgave og husk så Backup til næste gang!
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Rigtige mænd tager ikke backup, de græder
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |