recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Landskamp, NuTV og Chrome Cast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Landskamp, NuTV og Chrome Cast

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Landskamp, NuTV og Chrome Cast
    Sendt: 12-Juni-2015 kl. 12:26
Hejsa

Jeg bor pt. i udlandet og vil meget gerne se EM-kvallen; Danmark mod Serbien i morgen.

Kampen har sjovt nok ikke så meget interesse hvor jeg bor, så den vises ikke på en af de mange sportskanaler vi ellers har. 
Derfor er planen at se den online, men desværre er det Kanal 5, som har rettighederne og streaming foregår via NuTV. Problemet med NuTV er:
1. Kan ikke streames fra udlandet (kan omgås med VPN)
2. Understøtter ikke Google Chrome, og dermed ikke Chrome Cast, som vi havde tænkt os at bruge, så vi alle kunne sidde omkring TV'et.

Er der nogen herinde, som har et forslag til en nem og enkelt løsning til streaming. Jeg vil hjertens gerne betale for det, men jeg kender desværre ikke til nogle globale sider, hvor du kan vælge lige den kamp man vil se.

Alternativt er der Wizwig og des lige, men jeg vil egentlig bare gerne være sikker på, at vi kan se kampen i en god kvalitet, uden at skulle bekymre sig om pop ups og dårlig forbindelse. 

Håber at der er nogen her på forummet, som har et godt forslag.

Mvh.

Christopher
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 12:37
Du kunne betale 15 pund for en mdr. her  http://ntv.mx/?c=2&a=0&p=10 så har du alle kanaler i en mdr. og du skal ikke afmelde noget efter en mdr. - bruger det selv engang imellem. Men lige om det virker med chrome cast ved jeg ikke
Til top
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 12:46
Tak for det gode råd. Umiddelbart lyder det til at fungere med chrome cast. Måske en af grundene til at NuTV har blokeret brugen af chrome browser.

Har du nogen erfaringer med kvaliteten af streamen? 
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 13:16
Havde et tilsvarende problem inden jeg fik Boxertv og dermed også kanal5.

For at se landskampen ledte jeg efter modstanderes nationale tv-station, hvilken ofte viste kampen, herefter fandt jeg frem til en dansk radio kanal, der kommenterede kampen. Dermed kunne jeg se kampen gratis med danske kommentatorer.

Dette er naturligvis lidt mere besværligt, men en lovlig nødløsning ;-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4591
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 13:27
Hej.

Jeg læste for et stykke tid siden om et link hvor man gratis kan prøve ntv.mx i 14 dage. Jeg ved ikke om det virker:

http://xunitytalk.com/showthread.php?1309-Release-NTV-mx

Hilsen Carsten.

Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 13:44
Tror ikke ntv.mx er helt lovlig...
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4591
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 14:05
Nej, jeg tror heller ikke at ntv.mx er lovligt at bruge i Danmark. Men jeg ved ikke hvor trådstarter bor.

Hilsen Carsten.
Til top
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 14:13
Er også ret sikker på ntv.mx ikke er lovligt. Dog har jeg det sådan, at hvis det pga. geografisk begrænsning ikke er muligt at betale de korrekte rettighedshavere for produktet, så må man finde alternativer. Det kan man så synes om, hvad man vil, men lad os ikke gøre denne tråd til en debat om pirateri.

Det jeg leder efter er bare det bedst mulige bud på hvordan vi kan se landskampen fra Nigeria, hvor jeg bor lige nu. Helst gerne lovligt hvis det er muligt. Lige nu ser ntv.mx ud til at være det bedste bud. Det jo ikke fordi jeg ikke vil betale, da jeg formentlig kommer til at betale mere for ntv.mx end NuTV.

Desuden er Nigeria ret afslappet mht. piratkopiering og ulovlig streaming :-) Gadesælgerne sælger pirat DVD'er lige ved siden af politi checkpoints.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 15:05
Har du nogen erfaringer med kvaliteten af streamen

Den er ok - ikke HD - måske lidt dårlig SD - men OK.

Du kan også hvis du eller en af dine venner har yousee play så installere hola på din computer eller
 android - det er gratis, men ikke på ipad og så bare kører det den vej

https://hola.org/download


Redigeret af Niller55 - 12-Juni-2015 kl. 15:05
Til top
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 16:14
Interessant med Hola. Det lyder som en god løsning.

Jeg har faktisk et Yousee abonnement tilknyttet min bolig i Danmark, som jeg betaler for, så det burde være en mulighed.

Så håber jeg bare ikke at Yousee blokerer kampen. Før i tiden plejede man ihvertfald ikke at kunne se 3+ Champions League via deres online service. 
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 17:53
Nej Yousee blokerer ikke kampen - spørgsmålet er om hola virker fra hvor du er - men ellers prøv som sagt bare ntv - nogen gange er man bare nød til at smide 15 pund for at se om det virker - med det samme ;-))  lad høre om noget af det virker ... ;-))

PS nu ved jeg ikke hvad du bruger men ntv på android kunne jeg ikke lige få det til at virke, men brugte så bare at køre det igennem xbmc  - men hvis du ikke lige ved hvordan så kan det været lidt langhåret - men ingen problemer hvis du bruger PC,mac eller ipad


Redigeret af Niller55 - 12-Juni-2015 kl. 18:02
Til top
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 17:59
Giver det en test i aften :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu