|
Vejledning omkring køb af surround reciever |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jumle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juni-2015 kl. 17:52 |
Hej-fi nørder,
Jeg skal have brygget en hjemmebif sammen og ønsker mig lidt feedback fra det kloge fællesskab, vedrørende forstærker. Jeg har umiddelbart lagt mig fast på valg af højttalere+sub, men er lidt ude at svømme mht. forstærkeren. Jeg laver et 5.1 setup med 3x dali fazon LCR i fronten/center, 2x dali Fazon SAT bagi, samt en B&W PV1D sub. I hifiklubben anbefalede de Denon AVR-X4100W til 7500 kr., hvilket også er min økonomiske smertegrænse. Jeg faldt så over, at hifi-freaks.dk har en Marantz SR6009, nedsat fra 8200 til 6000 kr. Da de 2 forstærkere er samme prisklasse, virker hifi-freaks tilbud temmelig godt, men med min viden er jeg ikke i stand til at vurdere dette. Jeg bed mærke i, at X4100W har dolby atmos, men ved ikke hvor betydningsfuldt det er? Derudover har jeg læst mig til at X4100W har lidt flere watt per kanal, men har set mange steder at det skal man ikke rigtig regne med. De bruger også lidt forskelligt højttaler kalibrerings "software", men betyder det noget? Mit spørgsmål går på om jeg bør springe på det gode tilbud... Hvad er forskellen i hvad jeg kan med den ene frem for den anden? Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? Er der en helt 3 jeg bør kigge på, og i så fald hvorfor lige den? Den skal have spotify connect. På forhånd tak for jeres tilbagemeldinger :)
Redigeret af Jumle - 15-Juni-2015 kl. 18:03 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du ikke skal køre med højttalere i loftet så er Atmos underordnet.
Jeg ville klart springe på den billige Marantz hos Hififreaks fremfor Denon, da forskellen på de to maskiner er minimal.. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Om du vælger den ene eller den anden, kan være lidt hip som hap. Denon og Marantz har samme ejer, og derfor en stor del af deres komponenter til fælles. M.v.h.
|
|
![]() |
|
Jumle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Status: Offline Point: 6 |
Takker for feedback. 1 stk. SR6009 er nu på vej :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |