recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex remote access
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex remote access

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plex remote access
    Sendt: 19-Juni-2015 kl. 17:01
Hej håber der er nogen der kan hjælpe mig med et problem med plex hvor jeg har løbet panden mod muren i et stykke tid nu. 

Jeg har en Plex server kørende på en unraid server. Jeg kan fint tilgå den fra mit hjemmenetværk. Jeg kan også tilgå den via mobilt netværk fra min telefon, og jeg kan tilgå den hos 2 vennepar.

Men det store problem at jeg kan ikke tilgå den hos mine forældre på nogen måde.
Jeg har testet det på min mobil, 2 ipads og 2 computere og de kan bare ikke tilgå min server.

Jeg tænker at problemet ligger hos dem, men ved virkelig ikke hvor jeg skal starte for at få det til at virke.

Er der nogen her inde der måske har nogle ideer?

Takker på forhånd.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2015 kl. 21:25
porte åbne i firewall eller?
mener dog den streamer det via http, men kan faktisk ikke huske det.
Hvilken udbyder har forældrene? det kunne sagtens være et eller andet der er sat i routeren
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2015 kl. 21:44
Vi har begge TDC og homebox 4. Jeg har prøvet og slå firewall fra i deres router og dette afhjalp ikke problemet. Og porten skulle være åben i min router. Og det virker også alle andre steder.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 10:35
Den "nemmeste" måde jeg kender til, er simpelthen at de opretter deres egen Plex bruger og i så bliver venner. Derfra deler du så fra din Plex server hvilke mapper dine venner skal have adgang til.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Den "nemmeste" måde jeg kender til, er simpelthen at de opretter deres egen Plex bruger og i så bliver venner. Derfra deler du så fra din Plex server hvilke mapper dine venner skal have adgang til.

Mange tak det vil jeg da prøve en gang kunne være dejligt hvis det var alt hvad der skulle til.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 12:36
Det virker desværre heller ikke. Det er sku mærkeligt når det virker alle andre steder. Tænker det er et router problem men ved det ikke.

Nu prøvede jeg for sjov at lave dele en server fra mine forældre til mig selv, og nu der er fejlen præcis den samme. Jeg kan ikke se tilgå deres server fra mit hjemmenetværk. Men jeg kan via mobil netværk. 

Kan det have noget at gøre med at vi kører via samme central via TDC så den ikke kan finde ud af det med ip adresser og sådan?

Redigeret af sickchild - 20-Juni-2015 kl. 16:35
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 17:54
Av ja det var et godt spørgsmål. Ved ikke hvordan det fungerer ved jer, men nogle steder kører de netop med en virtuel ip pool. Sådan at alle har forskellige ip indadtil, men samme ip udadtil. Så kunne godt være en mulighed.

Prøv ar ring til TDC og hør om i sidder bag en NAT.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 18:03
Ja må prøve og finde ud af det mandag. Kan være de har en ide til problemstillingen. Tænker det er noget i den retning når alt andet er prøvet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu