|
Tips / opgradering af hifi |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | ||
stillersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Juni-2015 kl. 17:26 |
|
Hej recodere :).
Nu er der ikke sket meget på de sidste par år jeg har haft mit anlæg, og det er simpelthen for dårligt!! Det betyder, at der skal spenderes lidt mønter igen ![]() Hvad kan jeg gøre for at få bedre lyd? mangler selvfølgelig baghøjtalere, cm1 er jo rimelig oplagt at købe. men spørgsmålet - skulle man sælge sit b&w og evt købe noget andet, der måske er bedre? - Kan min pioneer sc lx 71 overhovedet trække mit setup? - Måske en dac? for at kunne afspille sit musik/spotify i bedre kvalitet? - Købe en effekt / Intg forstærker og spændes på min receiver? -evt andet? :D Ja kom gerne med nogle bud, til hvad i ville gøre her :D Mit setup er: B&w cm7 B&w cmc2 pioneer lx 71 diy sub 2 x 10 peerless enheder, b&w 675 forstærker Tera prism biwire kabler Ps4 ![]() ![]() ![]() Redigeret af stillersen - 23-Juni-2015 kl. 17:29 |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Baghøjttalere :-)
|
||
![]() |
||
stillersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1017 |
|
ja baghøjtalere selvfølgelig. Men vil kun investere i nogle hvis fronterne kan lyde bedre. For er mildest ikke begejstret for lyden!! :). Spørgsmålet er bare om det er højtalerne, eller om det er min forstærker der slet ikke kan føde dem op, og sætter begræsningerne :).
Jeg ved ikke hvor stærk min pioneer receiver er, syntes det med watt er en jungle! :D |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19818 |
|
Hvad er det du mangler i lyden siden du ikke er begejstret for den? Klaus |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Han mangler sådan en:
http://www.minidsp.com/ht-series/nanoavr-dl Du får ikke en bedre opgradering af din lyd for under 10000,- |
||
![]() |
||
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
|
Jeg tror, dit største problem er akustikken i rummet. Et tæppe vil gøre underværker. Prøv at smide et par dyner på gulvet foran højttalerne - som i øvrigt gerne må stå lidt længere fra bagvæggen, og hør, om det ikke giver en bedre lyd.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Pio SC LX71 har en meget skarp og hård lyd efter autokalibrering. Sammen med B&W's effektive mellemtone blir der for meget af lyden fra 1 til 3 kHz. Men hvis man bruger lidt tid med at tweake EQ'en, kan det forbedres. Ellers skal du måske over i noget Marantz, der har en noget blødere lyd.
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Med førnævnte box kan han bare sætte Pioneer'en til "Pure Direct", og få lige præcis den lyd han ønsker, skarp, hård, blød, varm osv osv. Dertil kommer alle de andre forbedringer DSP box'en laver med stereoperspektiv, fjernelse/dæmpning af stående bølger osv. Skift af receiver eller tæppe på gulvet, kommer aldrig til og give ham noget i nærheden, dog er sidstnævnte jo selvfølgelig altid en god ting og tilføje.
|
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Fair nok. Kan ikke forestille mig at det er højttalerne eller din receiver der fejler noget. Det er nok nærmere noget med hvordan det hele er indstillet eller noget med at dit rum har dårlig/hård akustik. |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Helt enig. Bedre lyd? Beskriv hvad du mener, at du mangler, eller ønsker at opnå. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
|
Sikke en masse svar!
- ingentvivl om at min akustiksk er meget ringe, men højtalerne har fulgt mig igennem 3 boliger, hvor der bla andet også har været tæppe osv. de har ikke rigtig imponeret mig alle de steder de nu har været rundt :/ Jeg synes bare der mangler enormt meget i bunden, som om der slet ikke er detaljer, kontrol, greb om bassen. ved ikke hvordan jeg kan forklarer det, søger måske noget mere kvalitet's dybde. men har været ude og hører på andre højtalere i dag, et par som DALI Rubicon 8. jeg synes at de lød langt bedre end mine. Min stue er 35m2, derfor betænker jeg lidt at sådan en enkel 6* bass måske er lidt for lille til at holde kontrol? - måske skal jeg op i nogle 8 enheder? Jeg har for resten fået tilbudt en Onkyo 5007, jeg ved ikke om det er en stor forbedring til min pioneer lx 71? :) - Jeg tror at mit beslutning bliver i at jeg sælger mit højtalere system ud, og køber noget mere spændene. Nu har cm7'ere heller ikke kostet alverden, og kan vel heller ikke forvente de kan lyde som en million ![]() Redigeret af stillersen - 24-Juni-2015 kl. 21:22 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19818 |
|
Med hensyn til højttalere må jeg sige at jeg langt fra er imponeret over B&W i forhold til, hvad man får for prisen. Jo de er flotte rent designmæssigt, men de er ofte "en kælling"at drive for en forstærker.
Rubicon 8 er (igen i mine øren) en fantastisk højttaler, men bliv nu ikke skuffet, når du får dem hjem. Din placering tæt på væggen ødelægger meget for lyden - og giver ofte en ukontrolleret bas. Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |