|
Forstærke fronterne alene. Hvordan? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Juni-2015 kl. 00:40 |
Jeg har en Marantz Pm6005 som klarer al min stereo fortrinligt. Jeg har før spurgt om jeg kunne koble min Stereo-forstærker Marantz Pm6005 til min nuværende Pioneer Vsx-923K 7.2 surroundforstærker, og det kan åbenbart ikke lade sig gøre. Fordi min surround mangler pre-out.
Dvs jeg har ingen måde at få min stereo-forstærker til at drive fronterne alene i et surroundsetup korrekt? De kan ikke spille med min surround på nogen måde. Hvordan får jeg givet mine fronter mere power? Er det en forforstærker jeg skal ud i? De mangler en god stereo-forstærker af en art, og hvis det ikke kan blive min nuværende stereo så kan det vel blive en forforstærker? Jeg er i gang med at skifte min surround ud, men må også kigge på et budget og der vil en forforstærker nok være lidt billigere end at investere i en ny surround. Og måske også bedre. Hvad siger i kloge hoveder til den opgradering? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du vil have mere effekt på dine fronter, så skal du enten have en kraftigere Reciver, eller du skal have en Reciver med Pre Out, således at der kan tilsluttes en effektforstærker. Alternativt og mere omkosteligt en Surround kontrolforstærker med seperate effekttrin. Marantz f.eks har Recivere med All Channel Pre Out, således at der kan tilkobles effektrin, på de kanaler man ønsker. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
Ja okay. Jeg kan godt se det for mig. Jeg tænkte bare at jeg smækker en eller anden forstærker(effekttrin eller andet der passer ind), og så spiller det sammen med en receiver. Men det gør det så ikke nødvendigvis. Det passer sammen med en kontrolforstærker? eller andet måske. Er i gang med at sælge min forstærker, så vælger jeg en med preout når jeg skal erstatte den. Andet er der ikke for. Det er nok den billigste og mest effektive løsning. For problemet nu er både at der er for lidt smæk på fronterne ift hvor godt de kan spille med stereoen alene, og at stereoforstærkeren ikke bliver brugt i surround. Noget pis at min receiver ikke engang har preout, men det har den desværre ikke. Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal gribe det an. Jeg sælger nok min nuværende surround, og køber den billigste 7.2 med preout. |
|
![]() |
|
Er det muligt at lodde en eller anden form for preout på min surround Pioneer Vsx-923K? Det vil klart være den billigste løsning.
|
|
![]() |
|
michael1977 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 71 |
En ny reciever med preout er dog stadigt ikke en optimal løsning, da PM6005 ikke er et effektrin kommer du til at "styre" volumen på dine fronter der osse. Du kan selvfølgelig sætte volumen i et passende niveau, men optimalt er det ikke. Hvis du alligevel køber en reciever for preouts, så vælg en med mere power og sælg din Pioneer og Pm6005, så har du noget super til din stereo og noget godt til surround. Jeg er selv glad for marantz så en SR5009 med preouts ville været et bud, og her har du preouts til fremtidige ønsker om opgradering :-)
Redigeret af michael1977 - 21-Juni-2015 kl. 07:36 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
Der findes noget high / lov converter som nogle i bil stereo folket bruger. Laver et højtaler signal om til et linje signal til forstærker. Men kender ikke kvaliteten af disse løsninger. Din forstærker smider nok for meget ud til sådanne løsninger |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Den billigste løsning er jo nok at sætte en omskifter på højtaleren:
http://www.ebay.com/itm/Niles-DPS-1-Black-FG00003-Amplifier-Speaker-A-B-Selector-/331574118027?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d335b868b Så kan du tilslutte både din stereo fortærker og din receiver til de samme højtaler. Og så bare vælge hvad du vil hører. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Køb en større kraftigere Marantz! Så får du mere styr på lyden både i stereo og surround. Hvis der stadig ikke er power nok, har den pre-out til en ekstra effekt.
En kraftig Marantz koster ikke meget i brugt, hvis budgettet er stramt. |
|
![]() |
|
Ja når jeg tænker over det kan jeg godt se at en kraftigere surround der kan klare stereoen lige så godt som min integrerede forstærker er at foretrække. Eller en boks af en art hvor jeg kan tilslutte mine fronter til, som så kan skifte forstærker vha boksen. Har før set en til 100 euro, men det er manuelt skifte, foretrækker noget automatiseret skifte der gør det automatisk. Nå men jeg må lægge et budget, og se hvad jeg får ud af pengene.
En lodning af pre-out virker ikke realistisk. Vil helst have en boks der automatiserer skiftet imellem forstærkere alt afhængig af hvor der er signal, men igen budgettet bestemmer. Problemet er også at få solgt begge forstærkere til fornuftige penge, og så købe en større surround. Er så også i tvivl om hvor godt en feks kraftigere Marantz Surround kan klare ren stereo ift en integreret. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Der vil helt klart være mere styr over højttalerne med en kraftigere forstærker. Noget jeg selv har oplevet med skiftet til Pio SC LX83. Surroundlyden er mere defineret så filmoplevelsen bliver bedre. Og i stereo er bassen stram og præcis, hvilket smitter af på diskant og mellemtone, der blir klarere og mere veldefineret.
En ren stereo forstærker til de samme penge, vil lyde endnu bedre. Men med ønsket om en kasse til begge dele, synes jeg man kommer godt i mål med en mid/highend surround forstærker. Der er brugt penge på ordentlige forstærkertrin, strømforsyning og processor. Radiodelen er ikke værd at skrive om, men den benyttes så heller ikke. |
|
![]() |
|
Jeg har også set at Home Theater input skulle "integrere" stereo og surroundforstærker på den bedst mulige måde. Uden at have sat mig sådan for alvor ind i det, så virker det til at være den bedst mulige måde at kombinere en ren receiver og en int. forstærker sammen. Det er vel en avanceret form for pre-out :). |
|
![]() |
|
Nej ved Home Theater input er det en feature ved stereoforstærkeren, der muliggør at dens udgangsforstærker kobles direkte til pre-out på surroundforsærkeren.
Nu virker stereoforstærkeren som effekt, da fronterne er sat til den. Og stereo kilder sættes til stereoforstærkeren, og går derfor udenom surroundrecieveren. Der er en tråd om HT bypass stereo forstærkere. Den er bare ikke gjort sticky, så den er til at finde. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |