|
Lofthøjttalere |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ElCapitano ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2011 Status: Offline Point: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Juni-2015 kl. 08:44 |
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil du lave et 7 kanals surround setup kun med lofthøjttalere .?
|
|
![]() |
|
ElCapitano ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2011 Status: Offline Point: 145 |
Det var tanken . . :-)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Skidt ide.
Du vil aldrig få noget der bare minder om korrekt lydbillede, med højttalerne placeret i loftet. |
|
![]() |
|
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
Har du overvejet indbygningshøjtalere i væggen? man kan i dag få mange elegante løsninger både hvor man kan se kraven af højtaleren og hvor man slet ikke kan se højtaleren da den sidder bag filt og maling.
|
|
![]() |
|
Er det samme problem med 5 kanaler?
|
|
![]() |
|
Jep.
Kan sagtens tænkes du vil være tilfreds med at dine surroundhøjttalere sidder i loftet, men at placere fronter og centerhøjttaler i loftet det er en rigtig dårlig ide. alt dialog og panorering vil foregå i loftet, og det vil 100% lyde komplet forkert..! |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Måske er bygningen bedst egnet til lofthøjttalere.
http://a.bimg.dk/node-images/40/8/615x-u/8040766-russia-oddly.jpg |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Som Strecker skriver, bør du undgå at bygge LCR ind i loftet. Især ved disse kanaler, er det vigtigt, at placeringen er korrekt, således at lyden kommer fra det samme sted som billedet - eller så tæt på som muligt. Om du kan leve med, at havde surround i loftet, er en helt anden sag - det bliver aldrig lige så godt, som at placere dem "korrekt", men for mange er det et kompromis, de kan leve med.
Bortset fra det, kan jeg på det varmeste anbefale Klipsch, hvis du vægter filmlyd højest. Jeg har de højtalere du linker til, i den frit stående model, og du skal være velkommen forbi til en lytter. B&W har jeg selv haft i mange år, og har jeg stadig i mit stereo-setup i stuen. Dog er der tale om traditionelle gulvhøjtalere. De har sammenlignet med Klipsch'ne, en mere blød og neutral lyd, som egner sig rigtig godt til musik. Hvis du kommer til at havde musik kørende i baggrunden, meget af tiden, vil jeg vælger B&W, da Klipsch'ne er meget insisterende, og kræver din opmærksomhed. Dog skal man være opmærksom på ved B&W, at prisen i forhold til det man får er ret højt. Det modsatte gør sig gældende ved Klipsch, som levere RIGTIG MEGET kvalitetslyd for pengene. Redigeret af dr gonzo - 25-Juni-2015 kl. 12:22 |
|
![]() |
|
Hele løsningen er i forvejen et kompromis...
Den løsning jeg her beskriver, vil være en væsentlig forbedring i forhold til det eksisterende. Rummet er ikke dedikeret, og egner sig simpelthen ikke til in-wall. Synlige højttalere vil aldrig kunne komme på tale (WAF). Jeg håber med denne løsning at kunne give lydbilledet et løft og samtidig have low-visual-impact. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() Der findes jo også gulvhøjttalere til den slags huse
![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
Jeg har to baghøjttalere og to sidehøjttalere, præcist som dem, du linker til, der skal sælges.
Baghøjttalerne er direkte strålende og sidehøjttalerne bipolare. Pris for alle 4: 10.000,- Jeg er flyttet i en lejlighed og kan ikke få mig til at skære huller.....og jeg aner heller ikke, hvad der er ovenover! Derfor vil jeg bygge dem og, med mindre de kan give glæde hos en anden ejer. Det er klart de bedste surrounds, jeg har haft. Skriv, hvis du er interesseret. Mvh. Michael. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |