recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soveværelse device med app styring.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soveværelse device med app styring.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soveværelse device med app styring.
    Sendt: 25-Juni-2015 kl. 21:44
Hej Recordere.< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/8c37bb6b//helpers/preHelper.js">

Jeg er på jagt efter en højttaler til soveværelset, jeg har kigget lidt efter Libratone og sonos, men har et par ønsker som jeg ikke lige kan gennemskue om de kan.

Jeg vil gerne have mulighed for at højttaleren kan streame fra DR's radio kanaler(via nettet) og at de kan sættes til morgenvækning med streaming radio.

måske man kan gøre disse ting allerede nu, eller måske via en 3. part app? 

kom meget gerne med forslag til hvad jeg skal kigge efter, det er ikke noget der skal spille højt.

jeg kører iOS, så højttaleren skal selvfølgelig være undestøttet her.

pft.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2015 kl. 21:54

Æble produkter kan streame til Libratone, Sonos og andre produkter via BT.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2015 kl. 22:01
Sonos kan det du ønsker, der er ikke behov for 3p app.
Radiomandens svar mht sonos og bt er noget sludder.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2015 kl. 22:03
De to ting du nævner kan Sonos gøre. Jeg er usikker på om Libratone kan det med vækningen, men jeg ved det ikke.

Når det kommer til Sonos Vs. Libratone er det lidt af en religionskrig. Jeg har selv Sonos og er helt vildt glad for det. Med Sonos streamer du IKKE fra din mobil via bluetooth(som radiomanden skriver) el. airplay. Sonos er online på nettet og du styrer den via en app på din mobil, lidt som en slags fjernbetjening. Det betyder også at din telefon ikke skal være tændt eller i nærheden for at spille. Du sætter din Sonos op med dine streaming accounts f.eks Spotify, Wimp, TDC play etc. Du kan godt have flere og kombinere playlister med sange fra flere udbydere. Når du har gæster kan de blot downloade Sonos app'en og logge på dit wifi, så kan de styrer musikken udfra dine streaming tjenester. Det er også helt vildt smart. Du har derudover gratis adgang til hele verdens radio kanaler selvfølgelig DR og alle andre danske inkluderet.

Derudover er der også EN knap på Sonos som du kan bruge til at starte f.eks DR radio. Det er super lækkert du ikke altid SKAL have telefonen fisket op ad lommen, hvis du f.eks skal i bad og ønsker at høre radio.

Sidst men ikke mindst så er det nemt at udvide Sonos med flere højtalere i alle rum og lade dem spille det samme eller forskellige ting efter eget ønske. Mulighederne er uendelige, hvor jeg mener Libratone er meget låst af airplay og bluetoot. Det er altså i min verden to forskellige ting, hvor jeg syntes libratone er bedre som en trådløs afspiller med batteri til strand/have turen. 

Jeg vil tro en Play1 er nok til soveværelse. Det kommer selvfølgelig an på rummets størelse, men det er hvad vi bruger i Bad, køkken, kontor og ville vælge til soveværelse til afdæmpet musik. 

Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2015 kl. 22:10
Disocman: SUPER FEDT indlæg, og lige det jeg søgte svar på, og håbede på, og rigtig dejlig uddybning du kom med der, det er et svar jeg er rigtig glad for.< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/8c37bb6b//helpers/preHelper.js">

jeg vil gå på jagt efter en sonos:1 og starte ud med den, mangler jeg powah, så kan den komme på kontoret.

rigtig god dag til dig.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2015 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Sonos kan det du ønsker, der er ikke behov for 3p app.
Radiomandens svar mht sonos og bt er noget sludder.
< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/8c37bb6b//helpers/preHelper.js">

tak for det, og mht. RM, så har jeg lært at springe over de fleste input far den side. :-D 
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2015 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Disocman: SUPER FEDT indlæg, og lige det jeg søgte svar på, og håbede på, og rigtig dejlig uddybning du kom med der, det er et svar jeg er rigtig glad for.< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/8c37bb6b//helpers/preHelper.js">

jeg vil gå på jagt efter en sonos:1 og starte ud med den, mangler jeg powah, så kan den komme på kontoret.

rigtig god dag til dig.

Godt valg.

Mange vælger også 2 x Play1 i et rum, så kan de spille i stereo. Man kan gøre som man syntes det passer :) 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2015 kl. 22:24
Efter min mening har den dog en fejl som vækkeur, den mangler et display til at vise klokken.
Så soveværelset er næsten det eneste rum hvor sonos ikke har sneget sig ind i mit hjem.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2015 kl. 22:27
Lahan: god pointe.. display for mig er bedre det ikke er der, for så ærger jeg mig ikke over at jeg vågner lige før vækkeuret vil vække mig :-)< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/8c37bb6b//helpers/preHelper.js">
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2015 kl. 06:48
Bruger Sonos som vækkeur. Og uret er klaret med et billigt fra Harald Nyborg med røde Led's som fint kan se i mørke.

Men vågner jo når Sonos begynder at spille..   Og resten af huset Sonos enheder starter også op så man har lyd på badeværelse og køkken.    De slukker selv igen efter 2 timer. .
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2015 kl. 13:11
Er der nogen, der ved om Denon Heos har samme mulighed for at sætte vækkeur / tidsintervaller op?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu