recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Clone HDD til SSD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Clone HDD til SSD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Clone HDD til SSD
    Sendt: 28-Juni-2015 kl. 13:48
Heysa

Har brug for noget hjælp.

I min fars bærbar ligger der en alm. hdd. Jeg har efterføgende købt ham en SSD & ønsker at clone fra hdd til SSD. Jeg har godtnok problemer & ved ikke om jeg evt. arbejder med forkert udstyr?

Kan man udføre clone af en harddisk som ligger i bærbar over til en SSD som ligger i en "ekstern USB 3.0" kasse?
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 14:00
Jeg bruger Macrium Reflect v6 Free Smile. Clon og skift til ssd hd( isat bærbar) efterflg.
Mvh Hansemand
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 15:04
Ja du kan godt clone over på en ssd så er monteret via usb port.

Selv bruger jeg en hdd dock.   

Der er mange clone programmer.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 20:04
når du køber en SSD fra intel eller samsung eller sandisk, så kan du frit downloade deres eget værktøj til at clone disken. Det er typisk en eller anden kundespecifik udgave af acronis' værktøj
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 21:41
Hey alle.

Tak for input. Dog virke det stadigvæk ikke. Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert? Har endda fundet forskellige how-to-youtube videoer som er udført til punkt og prikke og vil simpelthen ikke clone sig.

Jeg kan sige, at det er en Acer bærbar med Windows 8.1. SSD er fra Ocz og man kan downloade acronis via produktet.
Under diskhåndtering kan jeg se, at harddisk som er i bærbar er opdelt i 4 dele(evt. Partititioner)?
1. 400 MB i orden (genoprettelsespartition)
2. 300 MB i orden (EFI-systempartition)
3. Acer (C:)
4 17.14 GB i orden (genoprettelsespartition)

Jeg har endda forsøgt med, at oprette en acronis eller reflect USB pind boot og forsøge den vej. Vil stadig ikke... Et eller andet fejler under processen. SSD'en virker ellers fint nok, hvis det bruges som en alm. Ekstern hdd.
Er dog lidt bekymret om jeg evt kan skade SSD'en med alt det formatering.

Hvor svært kan det være og clone en harddis
Kan også være at jeg bare er dum og ikke fatter det

Redigeret af DinoB - 28-Juni-2015 kl. 21:43
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 22:00
Det er nemt at clone.   Næsten lige så nemt som der er at skrive et indlæg her ;-)

Det er lidt svært at lige overskue hvad du gør forkert.   Starter clone procesen ikke op. Eller kan de. Ikke boote efter cloning ?

Ssd tager ikke skade af formateringen.    
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 23:06
Hvor stor er hdd vs din ssd
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 09:23
Du kan gøre det via. Acronis. Jeg har gjort den men mener ikke jeg gjorde som som clone, men mere som partitionering. Dvs. back up af partitioner og derefter restore og så var der en enkelt setting der også skulle ændres mere men det virkede.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 20:26
Denne video viser de få, simple trin du skal igennem: https://www.youtube.com/watch?v=SFjYQqVGvGQ

Redigeret af quarkir - 29-Juni-2015 kl. 20:26
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvor stor er hdd vs din ssd

Det er en 750 gig, hvor SSD'en er 120. Dog er der ca. 35 gig som skal clones.

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Denne video viser de få, simple trin du skal igennem: https://www.youtube.com/watch?v=SFjYQqVGvGQ

Den har jeg set om & om. I det jeg trykker OK for genstart sker der ingen ting end alm. genstart.

Gad ikke mere clone shit, så jeg fandt en guide via Google, hvordan man opretter Win. 8.1 boot/genoprettelse på eksternharddisk :) Alt ok.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu