|
Pre-out |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Juni-2015 kl. 13:58 |
||
Hejsa Jeg har læst lidt om preout for nylig. Jeg købte en Pioneer 1223 (billede 2) i efteråret - og den skulle kunne klare det. Jeg mangler dog den fede stereolyd fra min 20 år gamle forstærker (AMC 3050a), som har fulgt mig siden min studietid ![]() Forstærkeren kan umiddelbart også klare det (billede 1). Jeg har ikke prøvet det før. Men som jeg forstår det skal der kabel fra fra receiverens "front" til forstærkerens "main" - og gerne med et godt signalkabel (forslag?) /noerden ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ja det er korrekt, fra Pio's pre-out front til Amc main. Bare køb nogle tykke phonokabler af en god kvalitet.
|
|||
![]() |
|||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
||
Hej Takker - hurtigt svar
![]() |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Velbekom!
Og nu har du så glæden af den gode lyd i stereo ved at sætte dine stereokilder direkte bag i Amc'en. Surroundlyden får et boost gennem Pio'en, da Amc'en virker som effekt. Og det smarte er at der ikke skal skiftes højttalerkabler mellem de to forstærkere. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
||
Hvordan skal lydsignalerne komme fra forforstærkerdelen og over i effektforstærkerdelen, når bøjlerne mellem pre out og main in er taget ud? Klaus |
|||
![]() |
|||
||
De kan vel kun komme fra receiveren. ellers er man vel over i at skulle have en omskifterboks.
|
|||
![]() |
|||
||
Nej for dælan da. Tænkte på HT passthrough, men det er der jo ikke på Amc'en. |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Ja, der kan laves en løsning med en omskifter, således at AMCen kan bruges både som en effekt forstærker og som en normal forstærker. Ellers vil AMC i det nævnte setup kun køre som effekt. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
||
Så er det bare spørgsmålet om hvor meget forforstærkerdelen på receiveren farver lyden henholdsvis effektdelen på stereoforstærkeren. Det kræver nok lidt koncentreret lytning uden børn tilstede....
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |