recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trigge forstærker ved signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trigge forstærker ved signal

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trigge forstærker ved signal
    Sendt: 01-Juli-2015 kl. 15:21
Hej ... Jeg har et par aktive højtalere som skal trigges når der bliver sendt et audio signal til dem, fra Sonos eller Raumfeld Connector. Jeg har fundet denne kan dog ikke finde et sted at købe den. Som jeg læser det, kan jeg indstille den til at vente i op til 50 sek med at slukke, her ville jeg gerne finde en som venter lidt længere. Nogle forslag?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 15:27
Tænder dine aktive højtalere ikke automatisk når de får et signal?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 15:38
Problemet er at de aldrig slukker, og brænder en masse strøm af. Jeg ved slet ikke om det kan betale sig at bruge penge på det, da jeg ikke ved hvad min ide vil koste ... Forestiller mig også at det skal bygges noget softstart (ved ikke om det hedder det) på, da de giver et "smæld" når de får strøm, eller hvor jeg finder sådan noget?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 15:39
Hmm ok. kender ikke dine højtalere men mine aktive højtalere i biffen står til auto og starter selv op når de får signal... selvfølgelig går de tilbage til standby efter 10 min ved intet signal.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 16:35

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Problemet er at de aldrig slukker, og brænder en masse strøm af.

Det kan jo klares med en simpel afbryder til få kroner.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 16:50
Og ... Tror du jeg syntes det er optimalt at skulle tænde for dem hver gang nogen i husstanden skal lytte musik? Jeg kan jo også bare trække stikket til dem, eller slukke for dem, så er jeg også fri for at sætte stikket i igen, eller jeg kunne slukke for dem bag på den ene højtaler.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Og ... Tror du jeg syntes det er optimalt at skulle tænde for dem hver gang nogen i husstanden skal lytte musik? Jeg kan jo også bare trække stikket til dem, eller slukke for dem, så er jeg også fri for at sætte stikket i igen, eller jeg kunne slukke for dem bag på den ene højtaler.

Det var ellers noget af en attitude.. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 16:56
Nej nej :) Det var med et glimt i øjet ;)
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 16:57
Husk at det kan være svært at læse... Wink

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 16:58

Redigeret af janLp - 01-Juli-2015 kl. 16:59
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 16:59
Jeg har en strømskinne, som er aktiv på 2 el. 3 stik hele tiden (kan ikke huske hvor mange) og når den modtager et IR signal fra min receivers fjernbetjening så tænder den får resten af stikkene.

Dvs min LCR og subwoofers som er aktive får først strøm når jeg tænder forstærkeren med min fjernbetjening... Den hedder Profigold

Redigeret af Vejrup - 01-Juli-2015 kl. 17:04
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 17:34
Problemet er at jeg ikke bruger nogen fjernbetjening. Jeg styre det via Raumfeld appen, som er indstillet til at slukke for min enhed efter et, for mig, ukendt antal minutter. Jeg mener ikke mine højtaler understøtter dette (iQuake) men skal lige prøve at ha en sparometer på dem, kan nemlig høre en "tik" lyd når Raumfeld'en har været passiv nogen tid.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu