|
Receiver i skab, Remote IR sensor? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Juli-2015 kl. 14:14 |
Hej.
Fornylig købte jeg en Yamaha RX A2040 receiver, som er en ordentlig basse. Jeg Vil derfor gerne have den ind i et skab, i et rum der støder op til stuen, men jeg vil gerne beholde muligheden for at betjene med fjernbetjeningen. Efter hvad jeg kan lure i manualen kan man tilslutte en IR receiver til "remote IN/OUT" på bagsiden, men der står ikke noget om hvilken det skal være eller hvilke specifikationer den skal have. Via google kan man finde en masse forskellige modeller, men de er ikke ens i Jack stikket så jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge? Det er noget ala sådan en her: ![]() Redigeret af Trumle - 02-Juli-2015 kl. 14:44 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forhandleren/support må vel være i stand til at oplyse om hvilken enhed der skal bruges.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
pnn ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 92 |
Eventuelt overvej en Logitech smart remote, der følger IR øje med samt der er blaster function I,
Har selv en Yamaha 830, xbone og apple tv gemt I skab og et Samsung tv udenfor og det virker super, dog må man have fat I den originale fjernbetjening til ting udover skru op/ned og skift af input til diverse aktiviteter |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Har godt luret på den. Har dog aldrig haft en multi remote jeg har været rigtig tilfred med, så jeg er lidt tilbageholdende.
Hvilke af apparaterne er det du skal bruge den originale remote til? Og til hvad f.eks.? Selvom man bruger den originale remote så kan man godt sende gennem Harmony-boksen, ikke? Overvejede faktisk at holde det helt simpelt og købe en simpel IR extender som denne: Link Redigeret af Trumle - 02-Juli-2015 kl. 18:28 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Kender det godt - indtil jeg fik mig en Lintronic løsning...... Nu står det meste af elektronikken i et lukket skab! Klaus |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Jeg har også min Yamaha i et andet rum.
Jeg bruger kun app til mobilen, fungerer perfekt. |
|
![]() |
|
OK. Har windows telefon som appen ikke findes til, men tester den PT på win7 via bluestacks android emulering. Den ser ud til at virke fint. Overvejer at købe en billig tablet til formålet.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hvis du kigger under "Denne Computer" i Windows 7, så har den faktisk sit eget logo under DLNA enheder. Dobbeltklik på den, så åbner den receiverens web app. Derfra kan du styre den ligesom på mobil app.
|
|
![]() |
|
Ja. Jeg har fundet web interfacet. Synes måske det er lidt begrænset i forhold til daglig betjening (specielt at vælge musik fra PLEX), men til setup er det rigtig fint at have det hele samlet er sted.
|
|
![]() |
|
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
Du kan også købe sådan en her og blive ved med at bruge din alm. Fjernbetjening
Fordelen er at du ved at benytte et alm. Jack - Jack Lydkabel kan bruge ir indgangen i din Yamaha reciever http://koz.dk/shop/4-ir-extendere/1590-infraroed-extender-ir-control-8/ Hvis du syntes den er for dyr kunne du overveje at købe min kopi af ovenstående for 500 kr + evt. P.P. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Du er vel med på at den skal have noget (ikke stillestående) luft omkring sig for ikke at blive for varm. Ellers tillykke med den. |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Har testet lidt med android versionen. Kan det virkelig passe at man ikke, mens man lytter til musik fra server, løbende kan sætte flere numre i kø? Det eneste jeg kan få den til er at afspille et helt album, men hvis jeg vælger et nummer fra et andet album, så kan det ikke sættes i kø. Nummeret starter bare med det samme og så fortsætter afspilningen af dét album? Efter hvad jeg kan lure kan man kun lave en kø med musik der er på det device hvor appen er installeret og man skal gøre det ved at oprette en playlist? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |