recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Defender er MSE?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows Defender er MSE?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows Defender er MSE?
    Sendt: 08-Juli-2015 kl. 21:41
Er Windows Defender i Windows 8.1 det jeg kender som Microsoft Security Essentials fra Windows 7?

Nogle mener at det er nok beskyttelse mod virus til almindeligt brug, og andre mener det er piv ringe. Bl.a. PerW herinde er ikke så fan af programmet kan jeg forstå ved at søge lidt Tongue

Men hvis det ikke er "nok", hvordan skal man så beskytte sig? Kan jeg spørge om hvilket gratis antivirus program der er det "bedste" uden at starte en krig? 

Og hvis jeg vælger at installere et andet antivirus program, skal jeg så slette Windows Defender, eller deaktiveres det selv?

Redigeret af ladiesman217 - 08-Juli-2015 kl. 21:42
          
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 06:19
Yes Defender er det samme som MSE fra Win 7.
Jeg kørte i en hel del år med Norton enten IS eller 360. Det kostede ca. 1 kr. om dagen, for at være "beskyttet" ret godt og samtidig kørte PC'erne smooth og stabilt (og ikke som nogen påstår tungt og langsomt). Nå nok om det.

Men da det efterhånden var dyrere at forny abonn. hos dem end at købe et nyt produkt på nettet eller i en butik. Tænke jeg det er s.. grotesk og droppede ud.
Jeg har så siden brugt MSE + MS Firewall og er stadig ikke blevet inficeret med noget "gylle" og jeg mærker ikke noget til det.
Det kører i baggrunden og holder styr på sikkerheden på min PC til ug med x & ~.

Jeg har også haft afprøvet Avast, Antivir og nogle andre gratis AV. Men mine erfaringer med disse har ikke altid været på plussiden, så jeg holder mig til MSE, som for mig er et fortrinligt stykke software.

Redigeret af Roland - 09-Juli-2015 kl. 06:26
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 06:41
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Er Windows Defender i Windows 8.1 det jeg kender som Microsoft Security Essentials fra Windows 7?

Nogle mener at det er nok beskyttelse mod virus til almindeligt brug, og andre mener det er piv ringe. Bl.a. PerW herinde er ikke så fan af programmet kan jeg forstå ved at søge lidt Tongue

Men hvis det ikke er "nok", hvordan skal man så beskytte sig? Kan jeg spørge om hvilket gratis antivirus program der er det "bedste" uden at starte en krig? 

Og hvis jeg vælger at installere et andet antivirus program, skal jeg så slette Windows Defender, eller deaktiveres det selv?

Du skal blot holde det opdateret ved sat gøre det manuelt - bedst fra Windows Update, så du også får andre Windows/Microsoft-opdateringer med. Der er opdateringer til Defenderen dagen lang, så det er bare at installere dem!!

Du skal bare være opmærksom på, at KB-nummeret for Defender-opdateringerne er det samme. Dette er IKKE en fejl!! Det er definitions-numrene, som er forskellige - dette er der en del, som tager fejl af ovre på Microsoft-forummet!Big smile

Hvis du vælger et andet program, så deaktiveres Windows Defender automatisk.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 10:49
Og så en gang om mdr. Kør malwarebyte, for at være sikre side. Men sjældent den finde noget som Windows defender ikke har
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 11:34
Hold da op, 2 svar inden 6.30 i morges, jeg er vist den eneste her der har ferie

Men som jeg kan forstå det, så er jeg altså fint nok dækket ind med Windows Defender/MSE? Bare jeg sørger for at holde det opdateret, og selvfølgelig bruger indersiden af hovedet når jeg surfer rundt?

Hvad angår det T-Duck skriver, så skal jeg hente Malwarebyte? Det er et gratis program eller?
          
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 12:27
Ja den gratis med manuel skanning. Det er ekstra funktionerne der koster penge.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Hold da op, 2 svar inden 6.30 i morges, jeg er vist den eneste her der har ferie

Men som jeg kan forstå det, så er jeg altså fint nok dækket ind med Windows Defender/MSE? Bare jeg sørger for at holde det opdateret, og selvfølgelig bruger indersiden af hovedet når jeg surfer rundt?

Hvad angår det T-Duck skriver, så skal jeg hente Malwarebyte? Det er et gratis program eller?

Selv om man bruger indersiden af hovedet, kan man aldrig vide sig sikker - desværre... Men hent, som tidligere skrevet opdateringer, manuelt til Defenderen dagen lang.

Og når du installerer Malware Bytes Antimalware, så skal du huske at fjerne flueben ud for Aktiver Gratis Prøve - SELV OM du allerede ved download, har valgt den gratis!!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 17:49
Hvis du vil se test om MSE:

http://www.version2.dk/artikel/microsofts-security-essentials-faar-sidsteplads-i-antivirus-test-68109

http://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

http://www.expertreviews.co.uk/software/internet-security/1402050/microsoft-security-essentials-review-latest-results-highlight

http://www.alphr.com/microsoft/microsoft-security-essentials

Og sådan kan man blive ved, hvis man leder efter test af MSE

Som jeg skrev i din tidl. tråd ville jeg kigge på Bitdefender Free, som jeg har brugt i længere tid på 4 pc'er uden problemer. Og som også advarer dig mod at tilgå hjemmesider som indeholder skadelig kode. Du vil næppe kunne mærke Bitdefender.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis du vil se test om MSE:

http://www.version2.dk/artikel/microsofts-security-essentials-faar-sidsteplads-i-antivirus-test-68109

http://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

http://www.expertreviews.co.uk/software/internet-security/1402050/microsoft-security-essentials-review-latest-results-highlight

http://www.alphr.com/microsoft/microsoft-security-essentials

Og sådan kan man blive ved, hvis man leder efter test af MSE

Som jeg skrev i din tidl. tråd ville jeg kigge på Bitdefender Free, som jeg har brugt i længere tid på 4 pc'er uden problemer. Og som også advarer dig mod at tilgå hjemmesider som indeholder skadelig kode. Du vil næppe kunne mærke Bitdefender.

Hvor mange brugere ved lige, at Windows Defender skal holdes opdateret MANUELT, hele dagen? Det KUNNE måske være det, som er problemet?
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Point: 959
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 19:12
Jeg bruger det også opdaterer det en eller to gange om ugen har aldrig været ude for noget,
Men er måske bare heldig.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Jeg bruger det også opdaterer det en eller to gange om ugen har aldrig været ude for noget,
Men er måske bare heldig.

Opdatér det flere gange, dagligt, så er du bedst dækket ind... Der er faktisk opdateringer til Defenderen en gang hver time... KAN dog godt være længere mellem hver opdatering, men kun opdatere en eller to gange om ugen, er for lidt!!!

Redigeret af turbo2 - 09-Juli-2015 kl. 19:23
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 20:37
Skal jeg åbne Windows Defender og opdatere der, eller skal jeg opdatere det igennem Windows Update?
          
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu