|
HJÆLP kører ikke ægte Windows |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Juli-2015 kl. 16:51 |
|
Jeg har købt en brugt PC med Windows 7 Pro fra Greentech. Styresystem bliver nyinstalleret ved første opstart, og der er product key og det hele. Jeg har tidligere købt mange uden problemer. Denn PC har jeg skiftet disk på til en SSD-disk, og den har kørt fint nogle måneder.
Nu er der den sidste uges tid pludselig begyndt at dukke en advarselsboks op, hvor Windows brokker sig over ikke at være "ægte Windows". Men det er det jo! Jeg har forsøgt at gen-registrere Windows, men det har ikke hjulpet. Er der nogen, der har en idé om, hvad der kan være galt?
|
||
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du har skiftet harddisk og dermed ændret på computeren.
Lav telefonaktivering med Microsoft i røret..... Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
MS i røret og MS i røret...? Det er nu bare en talemsakine. ![]() M.v.h. |
||
![]() |
||
kiuls ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2005 Sted: 2500 Valby Status: Offline Point: 166 |
|
og i øvrigt burde det ikke betyde noget at man skifter en HDD - det har man i alt fald tidligere kunnet uden at Windows brokker sig ...
![]() Det er normalt først hvis man også skiftet MB at man skal genaktivere via telefon.. Sådan har det været med de tidligere versioner af WIN.
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Ja.... Men bare lortet virker, kan det så ikke være lige meget?
![]() |
||
![]() |
||
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
|
Tak for alle inputs... Nu har jeg talt med Microsoft, som ikke kan/vil hjælpe, da der var installeret OS på min PC, da jeg købte den. Så er det sælgerens ansvar at hjælpe mig... Så nu må jeg i gang den vej...
Microsoft fortæller, at når man skifter til en SSD-disk, vil Windows tro, det er en helt ny PC. Det har jeg godt nok ikke hørt før...
Er der nogen, der kender en smart "genvej", men som ikke er fusk og humbug? |
||
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
||
![]() |
||
|
Jeg fandt efter lang tids søgen én, der beskrev samme problem. I "kør" indtastede jeg "slui 4" og kom direkte til telefonaktivering og indtastede en masse tal. Jeg kunne ikke ved at køre det "almindelige" aktiveringssystem komme igang, da det blot meldte, at aktivering allerede var fuldført...
Nu håber jeg, det virker. :-) Tak for alle inputs :-)
|
||
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Det virker - men det var jo også det som der blev skrevet fra starten med telefon-aktivering
![]() |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
|
Næh... Æv, det virkede ikke. Den melder stadig, at jeg ikke kører "ægte Windows"... Andre forslag?
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |