recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DS215J
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology DS215J

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology DS215J
    Sendt: 17-Juli-2015 kl. 00:32
Hej alle,

Er der nogen der har erfaring med Synology DS215J? Den skal primært bruges til at tage backup fra de forskellige pc'er i huset samt streaming af musik via Logitech Media Server/Squeezebox?

Jeg har indtil nu kørt med en Windows Home Server, men den er stået af og jeg skal have en ny server.

Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 12:07
Jeg har lige fået en 215j, som jeg bruger til ovennævnte formål. Jeg havde købt en 215+, som jeg leverede tilbage, da den larmede en del. 

J-modellen er selvfølgelig langsommere. Men mine læse/skrivehastigheder er på samme niveau som DS215+. Derudover er den fint kraftig til backup og Squezebox. Hvis du en dag vil bruge den til at transcode film, er den dog klart for langsom. Som nem "set & forget" server er den ellers super.

Jeg elsker til gengæld at dens blæser kan køre i low power mode, hvilket gør, at den er slukket 90% at tiden. Når mine harddiske samtidigt slukker efter 20min, siger den ikke et pip

Redigeret af DanishBacon - 17-Juli-2015 kl. 12:15
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 12:39
Bliver lige nødt til at spørge, da jeg har et familiemedlem der overvejer den her nas, transcode er hvis man ikke har en medieafspiller der kan klare filmen i den type, som den ligger på nas?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 13:25
Det er rigtigt. Typisk fordi at medieafspilleren ikke understøtter originalformatet eller er kraftigt nok til at decode det. Jeg klarer mig uden, da mit Panasonic GT50 understøtter MKV og min iPad har et app'en Infuse (som understøtter næsten alt).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 13:33
Hej DanishBacon,

Tak for svaret. Ville 215+ kunne håndtere transcoding af film?

Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Hej DanishBacon,

Tak for svaret. Ville 215+ kunne håndtere transcoding af film?

Synology siger selv, at den kan transcode op til 720p: https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/577

Jeg synes dog ikke, at Synologys video station kørte helt så glidende som forventet :-( Den hakkede ikke, men der kom "pixelfejl" af og til. Jeg kan dog desværre ikke længere huske, hvilket filformat jeg testede - sorry. 
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 19:20
Hvis du vil have en synology du er sikker på kan klare at transcode så skal du have en DS214Play, den har hardware acceleration til formålet.
Den er faktisk også billigere end en 215+
Til top
dannemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2008
Sted: 8000
Point: 212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dannemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2015 kl. 12:58
Jeg har en 215J som kører billedebackup, samtidig har jeg købt en 115J, som er sat op hos mine forældre og tager offsite backup 3 gange i ugen.

Til film tror jeg også 214Play er en bedre løsning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2015 kl. 20:44
Mange tak for alle svarene.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu