recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home automation / Smart Home
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home automation / Smart Home

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
casperfolsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2013
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casperfolsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Home automation / Smart Home
    Sendt: 29-Juni-2015 kl. 15:29
Hej

Jeg har for nogle år siden set at man via Laurits Knudsen produkter kunne styre sit hjem fra sin iPhone og var straks helt betaget af ideen. Ind til jeg fandt ud af prisen på dette, og har derefter slået det ud af hovedet igen. Dog besøgte jeg en vens ven for nyligt som havde nogle produkter der kunne det samme, og efter lidt research fandt jeg ud af at prisniveauet var helt okay.

Jeg har kigget lidt på Proove og Nexa systemerne. Det er meget begrænset hvad jeg kan finde af reviews på nettet fordi det er svensk. Og det jeg kan finde er 3-4 år gamle tråde på nogle andre debat fora, hvor jeg tænker der må være sket en del udvikling inden for området.

Er der nogle herinde som har erfaringer med ovenstående systemer?

Jeg har umiddelbart ikke nogle store krav til systemerne, jeg tænker bare det kunne være sjovt at få det integreret i ens hjem.
------------------------
Casper Olsen
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 17:13
Det er et område der er i hastig udvikling lige nu. og der kommer flere og flere om buddet...< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/8c37bb6b//helpers/preHelper.js">

prøv at beskriv hvad du helt præcis gerne vil?

jeg bruger selv philips hue til alle mine lamper, og logitechs harmony hub. alt dette kombinerte med de rigtige apps, gør at jeg kan fjernstyre alle de enheder der er koblet op her på, det jeg er mest glad for et f.eks at jeg kan forlade hjemmet, og alt slukker selv når jeg er uden for en given perimeter som jeg har defineret, så det med at bruge tid om morgenen på at slukke alt er ikke noget jeg skal bekymre mig om.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 20:48
Hvad er det du ønsker at opnå.
Der findes en masse forskellige dimser i dag.

Selv kører jeg med Philips Hue til styring af lys.
Har netop købt elgato eve, til indendørs og udendørs temperatur og strøm måling.
Håber det hele kan styres vha IOS homekit.

Google arbejder på noget tilsvarende.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casperfolsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

prøv at beskriv hvad du helt præcis gerne vil?

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad er det du ønsker at opnå.
Der findes en masse forskellige dimser i dag.

Jeg tror ikke jeg helt ved hvad jeg gerne vil, fordi jeg ikke har nok viden inden for dette område. 

Jeg synes jo det er smart man kan styre lyset fra en app på min iPhone. Men bruger man dette eller er det bare en sjov gadget at kunne?

Det med at alt lyset slukker når man går lyder også rigtig smart, dog ved jeg ikke om dette bliver aktuelt. Jeg har en 3 værelses lejlighed på 76 m2, så jeg burde havde styr på alt er slukket. I mit hovedet giver dette mere mening hvis man har børn og lignende.

Jeg kan dog forstå i begge to bruger Philips hue. Hvorfor har i netop valgt dette system? Hvilke gode/dårlige erfaringer har i med dette?
------------------------
Casper Olsen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 19:52
Med Philips hue er det kun fantasien der sætter grænser.
Du kan evt
Bruge det som vækkeur
Bruge det tænd / sluk når du er på ferie
Få det til at blinke hvis du modtager en Facebook opdatering
Få det til at lyse grønt hvis det er frostvejr når du står op
Tænde sammen med det tv, slukke igen når du sætter tv i film mode.
Få det til at tænde lyset når du sætter filmen på pause.
Ja muligheder er mange
Valgte Philips da det er den løsning som giver flest muligheder. Desuden synes jeg at lys kvaliteten er god.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casperfolsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Med Philips hue er det kun fantasien der sætter grænser.
Du kan evt
Bruge det som vækkeur
Bruge det tænd / sluk når du er på ferie
Få det til at blinke hvis du modtager en Facebook opdatering
Få det til at lyse grønt hvis det er frostvejr når du står op
Tænde sammen med det tv, slukke igen når du sætter tv i film mode.
Få det til at tænde lyset når du sætter filmen på pause.
Ja muligheder er mange
Valgte Philips da det er den løsning som giver flest muligheder. Desuden synes jeg at lys kvaliteten er god.

Se nu begynder det at blive rigtig sjovt. Jeg kan høre jeg skal droppe de andre løsninger og kigge mere på Phillips Hue.

Jeg kan se man kan få et start kit med farve og et med hvid. Jeg går ud fra farvet, også kan lave normalt lys?
------------------------
Casper Olsen
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 15:21
eller er der belkin wemo , dem har jeg brugt en rum tid, det er også noget som kan udbygges ret megetwemo
belkin har udvidet sortimentet ret meget den seneste tid

kan udbygges via IFTTT hvis man er til sådan noget, der kan flere varmepumper i øvrigt også bygges ind i ligningen hvis man har varmepumper der understøttes af intesishome

http://www.wemothat.com/

Redigeret af rhsin - 01-Juli-2015 kl. 15:24
Mvh

René
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 15:48
Philips bruger også IFTTT
Er det lys du ønsker, så check ud hvilke fatninger de forskellige leverandører understøtter.

Både Philips og belkin er også understøttet af logitec remotes.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 16:14
jeg hoppede også på Philips, da de var nye, og har ikke fortrudt det siden. men fremover køber jeg kun lux pærer, da jeg ikke har noget at bruge farverne til i deres alm pære, det er kun smart når man skal vise det frem :-D
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casperfolsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

jeg hoppede også på Philips, da de var nye, og har ikke fortrudt det siden. men fremover køber jeg kun lux pærer, da jeg ikke har noget at bruge farverne til i deres alm pære, det er kun smart når man skal vise det frem :-D

Så hvad vil du råde en rookie til: 1) At købe startsættet med farver, og efterfølgende købe lux pærer (som jeg forstår det er det dem med almindeligt lys?) eller 2) blot holde sig til lux start sættet?

Og hvis jeg nu tager mulighed 2), kan man så tilkøbe de farvede pære efterfølgende?
------------------------
Casper Olsen
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 21:05
alstå, de farvede pærer er sjove, især hvis du har børn, eller du skal have rødt lys når kæresten er på besøg, men er det lumens du er efter, så giver LUX modellerne mest lys.< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/376de9d9//helpers/preHelper.js">

jeg har lux i spisestuen, og de farvede tv stuen, samt soveværelset ;-) 

fremover køber jeg kun lux pærer, med mindre jeg skal ha spot (gu10), som kun kommer med farvede.

jeg vil sige, køb et starter sæt med farvede, og se om du bruger farverne, og ellers udbyg med LUX(lux er meget billigere) alle kan købes enkelt styks.

under min bar-disk ud til køkkenet har jeg sat en strip op underneden, det er ret fancy.

Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 10:35
En enkelt hage ved Philips Hue er dog at man ikke kan tænde og slukke på vægkontakten, og samtidig at pæren så står på samme lysniveau og farve som da du slukkede. Men derimod nulstiller til standard indstillingen som er 100% og varm hvid, og endda ikke har muligheden ændre standard indstillingen til noget andet.

Det er skod og gør det for mig ubrugeligt når man skal have fat i sin smartphone for at tænde og slukke lyset, da man ellers skal både tænde på kontakten og tage sin telefon frem for at justere til det lys man gerne vil have.

EDIT: Ja jeg ved godt man kan få en Philips vægkontakt men den pynter squ ikke ligefrem nedenunder mine LK kontakter.

Redigeret af fiskerendk - 02-Juli-2015 kl. 10:40
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu