|
Sony w805 universal betjening |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Anders_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Juli-2015 kl. 20:01 |
Vi har fået sat vores nye Sony 55" w805 op, men jeg undrer mig over hvordan jeg får sat op, så Sony fjernbetjeningen også styrer vores rasperry Pi, forstærker osv... Hvordan er det muligt?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer jo an på om den kan styre andre enheder, er det ikke muligt, så må der købes en universal Remote. Hvis der er tilsluttet en Reciver der har ARC, så kan TV Remoten styre volume på den, og der kan sættes op til automatisk tænd og sluk af Reciver sammen med TVet. Redigeret af Radiomanden - 19-Juli-2015 kl. 20:39 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
W805 kan kun styre andre enheder via CEC, men det er langt fra alle funktioner du kan få adgang til. Jeg ville personligt anskaffe mig en universalremote fra eks. Logitech.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Torben har ret.
Dog kan man i Rasberry Pi, hvert fald hvis man bruger OpenElec sætte sin tv remote til næsten alt. Det eneste, er dog de taster som er "låst" fast til en funktion på tv'et, disse kan der ikke pilles ved. Men rød, gul, grøn, blå, guide, exit, return tasten, tallene fra 1 - 9 og meget andet kan indstilles via CEC. Mangler hvert fald ingen funktioner på en almindelig remote. Da receiver alligevel automatisk skifter alt efter hvilket lyd den får. Samme metode bruges i stuen, hvor jeg dog har Windows 8.1 med Kodi hvor der er tilsluttet en PulseEight usb - hdmi CEC. Dvs den slukker automatisk til slumre, sammen med receiver og tv og tænder først når det korrekte hdmi input vælges. Så ingen funktioner savnes i dagligdagen, receiver remote og tastatur bliver kun fundet frem hvis der skal "rodes". |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Anders_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 226 |
Okay... Så i bund og grund foreslår i at jeg køber en universal remote, så jeg kan slippe for fjernbetjening til forstærker, apple tv, playstation, stofa og tv :D ? - Hvis ja, er de fjernbetjeninger i 2-300kr's klassen så noget værd?
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Du skal nok op og have en lidt dyrere remote.
Fx som nævnt en Logitech. |
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Nej, de er intet værd til det. Du skal købe en Logitech, som kan sættes op til det "Event" du ønsker, således at med et tryk er det hele sat op til f.eks at se DVD eller bruge din PS, eller se TV. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Vil den Harmony 350 Control kunne gøre de funktioner? Jeg kan se at man kan gøre det med 1 tryk, men jeg vil gerne kunne konfigurere 2-3 forskellige knapper, så en tænder tv, stofa og forstærker, en anden tænker tv og ps3, osv...
|
|
![]() |
|
Men når du nu har et w805, hvorfor så ikke droppe Stofa boksen?
På den måde, kan du faktisk styre dit, tv, AppleTV, Rasberry Pi, Playstation, receiver med tv remote. AppleTv har dog ikke CEC, så det er inde i indstillingerne på den du skal mappe knapperne på remote. Rasberry Pi, Playstation og receiver kan du styre via CEC.
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ja den kan sættes op til flere "events". Jeg har selv 4 forskellige: SeTV, Se TV/AV, Se BD, lytte til CD
|
|
![]() |
|
Okay... Den Harmony One ser ud til at være den mest udbredte, dog er jeg træt af det med en ladestation, fremfor bare at skifte batteri en gang i mellem, men det er jeg nok nødt til at leve med.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Giv den gas og køb noget du vil beholde i mange år og ikke behøves at lade på evig og altid.
Ja, det koster, men til gengæld er det fedt. Har selv været forbi Philips Pronto og Logitech Harmony og et par "billige" og faldt til ro, da jeg fik mig en Lintronic løsning med Beo4 remote. Batteriskift? Jo hvert andet år eller sådan noget........ Jeg styrer Pioneer tv, Marantz surroundforstærker, Pioneer DVD, Denon CD, Triax DVB-T modtager og Apple TV med min B&O fjernbetjening. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |