recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af bærbar

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af bærbar
    Sendt: 22-Juli-2015 kl. 12:00
Hej allesammen

Jeg er sku lidt i tvivl hvilken af de her to bærbare jeg skal vælge:

http://cdon.dk/hjemme-elektronik/asus/asus-f751lk-t4106h-17-3-i7-5500u-8gb-24gb-ssd-1tb-gtx850m-2gb-w8-1-p30781429

http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-X751LK-T4027H-2469618.html?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

For så vidt jeg kan læse mig til så er Asus's F-modeller deres low budget/crap-modeller, og X er deres multimedie/mellem-model. Men når jeg ser på specs, så ser det jo ud til at være den fuldstændig samme computer, bare med et lidt andet design, og en hurtigere processor i F-modellen.

Og da cdon kører med en 500,- ekstra rabatkode på deres F-model, så hælder jeg jo mest til den. Men jeg vil jo ikke tage den, hvis komponenterne er dårligere i den.

Er det i bund og grund fuldstændig samme computer eller hvad, og hvilken en ville I vælge af de to?

Den skal bruges til alm. multimediebrug, lidt gaming (LoL).

Redigeret af Enerneslo - 22-Juli-2015 kl. 16:13
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2015 kl. 12:28
Hint: lav dinne link klikbare. det er ikke alle der gider copy / paste link
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 21:14
hint - blot fordi en computer har samme CPU så er det ikke ensbetydende med at det er samme computer. Prisforskellene udmønter sig blandt andet i forskelle i byggekvalitet og komponentvalg i enhederne. - MEN de 2 maskiner du har valgt er langt fra identiske. - Asus kører med en ældre generation af i7 og det betyder også ældre bundkort, men i dit tilfælde er det nok mere end rigeligt bare at vælge den billigste.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 21:36
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit svar. De har jo netop ikke samme cpu. Men når man ellers sammenligner de to computere, så har de fuldstændig samme specs. Og hedder også næsten det samme. Og I7-5500U skulle da netop være en generation nyere end 4510U.

Men er der nogen der kan bekræfte at det alligevel skulle være forskellig indmad?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 22:09
Du kan se forskellene her. 

Der er praktisk ingen forskel, den ene er bare højere clocket end den anden. :) dvs 5500U = 2,4 Ghz og 4510U = 2100 Ghz

Så du vil ikke mærke forskellen ligegyldigt hvad du vælger.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 10:11
Jeg havde taget den nyere cpu, hvis resten af specs var de samme.
Det er sket meget i strømforbrug fra 4xxx til 5xxx
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu