|
SSD i eksternt HDD-box? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Juli-2015 kl. 12:35 |
Hej
Jeg skal skifte en alm. 2,5 " harddisk i en laptop ud med en SSD. Den gamle harddisk skal bruges som ekstern disk fremover. Tænkte om det er muligt at spare udgiften til en USB/IDE-adapter til kloningen af diskene, hvis jeg nu først sætter SSD'en i et tomt 2,5" eksternt kabinet og bruger det til overførsel fra HDD - og så bagefter bruger kabinettet til den eksterne disk. Kan det lade sig gøre? pft Lars |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, selvfølgelig med det rette program, f.eks. Acronis True Image.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
Tak for tip om software.
Men jeg tænker også på, om SSD altid vil passe i et ekstern kabinet til en alm. 2,5" HDD? vh Lars
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Det korte svar: Ja
2,5'' SSD passer sammen i de normale kabinet til ekstern HDD. Gar selv brugt lignede løsning ved clone af HDD til SSD |
|
![]() |
|
Tak :-)
vh Lars
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Brugte førhen Acronis til den slags, men benytter nu det gratis Macrium Reflect Free til det meste.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |