|
Lærred "har været" for langt nede! |
Besvar |
Forfatter | |
Andromeda
Guld medlem Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Juli-2015 kl. 11:51 |
Hej.
Endelig fået lærred og projektor op i hjemmet. Alt gik som det skulle. Dog, efter at have læst, at standarden på Lissau's tab tension lærreder, har 25-50cm drop-down, ville jeg nulstille fjernbetjeningen/motoren og se hvor langt det kunne komme ned. Nåede ikke at trykke stop inden det var helt nede, hvor der iøvrigt kommer et rødt "STOP" skilt frem. Lærredet virker stadig til at sidde fint på kassetten, selvom jeg jo ikke kan vide det. Men når jeg kører det op, begynder det at "hoppe/hakke", som om det ikke er plant mere, fra "enden af lærredet/kassetten". Håber der er nogle der kan hjælpe. Vil helst ikke køre det op igen inden der givetvis er kigget på det. Mvh. |
|
André S
Guld medlem Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv evt og køre det ned igen, og så giv det lidt modstand med den ene hånd når du køre det op igen.
|
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal køre det helt ned igen, og så hænge to lodder på, som er lige tunge, i hver ende af den nederste metal skinde, så lærredet ruller lige og stramt op. Jeg har selv prøve at bruge dykkerlodder til samme manøvre, og lærredet rullede derefter fint op igen. André's ide med at bruge en hånd, er god nok, men jeg er vurdere at der er lidt for stor sandsynlighed for at du ikke får rullet lærredet helt lige på plads hvis du kun holder igen med en hånd.
Redigeret af dr gonzo - 24-Juli-2015 kl. 13:03 |
|
André S
Guld medlem Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
det med dykkerlodder kan man selvfølgelige også gøre.
Meeeen prøv gerne at give den lidt modstand med den ene hånd i midten i første omgang. frem for og bruge penge på de fiskelodder med det samme.
|
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Tusind tak for svarene. Jeg prøver lige ad..
Altså, dvs. Der ikke kan ske noget ved at det er HELT nede? |
|
dr gonzo
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet ved at rulle det helt ned er, at når du ruller det op igen opstår der en bule, der hvor lærredet er fæstet på rullen. Hvis det er rullet op i for lang tid med den bule, bliver lærredet ujævnt og det kan være meget svært at rette ud igen.
|
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Er igang. Men kan dælme ikke få So fy fjernbetjeningen til at få det helt ned.
Hvordan er det man gør? |
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Synes ikke helt det virker med hånden...
|
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Har prøvet et par gange nu med hånden. Men synes ikke helt det fungere.
Der skulle ikke være en af jer der bor i nærheden af frederikshavn? |
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Btw. Så er det rullet helt ned nu. Tænker det også kan have godt at at være strækt lidt ud, inden jeg prøver igen?
Og self. Skal det da kunne lade sig gøre... |
|
dr gonzo
Funktioner
Tak(0)
|
Lad det hænge rullet ud så lang tid som du kan leve med det. Bind derefter lodder på, evt. 2 x 1,5l sodavandsflasker fyldt med vand, det er vigtigt at de er lige tunge, og rul det så op.
|
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Lader det være rullet ned nogle dage/en uge? Og så prøver med fyldte vandflasker.
Tak indtil videre dr gonzo |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |