recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skruer til HKTS11 - M6-1.25P
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skruer til HKTS11 - M6-1.25P

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Smash Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skruer til HKTS11 - M6-1.25P
    Sendt: 25-Juli-2015 kl. 14:37
Hej

Et par flytninger har gjort at jeg er kommet i beknep med skruer til mine Harman/Kardon HKTS 11 højtalere. Ifølge manualen skal der bruges skruer af typen M6-1.25P, med længde på hhv. 15 og 23mm.

Jeg har forsøgt med nogle standard M6 skruer med 1mm gevind fra Silvan, men gevindet er ikke helt korrekt. 

Nogen der har ideer til hvor man kan finde enten de passende skruer, evt. nogle der er lidt længere så de passes til med f.eks. en nedstryger.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 15:10
Det er sikkert bolte med "tomme gevind" du skal bruge. De har et andet gevind. Fåes sikkert kun i specialforretninger.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 15:11
M6-1.25 = Skruerne har 1,25 mm gevindstigning. Det er derfor almindelige skruer ikke virker.

Prøv nærmeste boltvareforhandler (Sanistål eller lign.).

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 25-Juli-2015 kl. 15:12
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er sikkert bolte med "tomme gevind" du skal bruge. De har et andet gevind. Fåes sikkert kun i specialforretninger.

Har intet med toms-gevind at gøre!

M.v.h.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 15:19

Det man meget vel være et speciale gevind, det er godt nok 6mm, det er ikke med Standard stigning, så der skal findes nogen med den rigtige stigning. Du må spørge de professionelle steder efter nogle med det rette gevind.
Har selv et par S11, men at det er special gevind, har jeg ikke lige lagt mærke til, de har hængt på væggen lige siden de blev købt for mange år siden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 16:02
Amerikanere og englændere har et andet målesystem end vi har her i EU. Så derfor mener jeg boltene ikke har metrisk gevind men tomme gevind. Oplært af min far udi den slags. Han var VVS/smed.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Har intet med toms-gevind at gøre!

M.v.h.

Nej ikke noget med chokolade gevind
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 16:13

Amerikanere og englændere har et andet målesystem end vi har her i EU. Så derfor mener jeg boltene ikke har metrisk gevind men tomme gevind. Oplært af min far udi den slags. Han var VVS/smed.

Når det en 6 MILLIMETER skrue, så har det INTET med toms-mål at gøre!
Det er 1,25 MILLIMETER gevindstining!

M.v.h.
Til top
Smash Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 13:49
Hej

Jeg har vidst glemt at få sat email-notifikationer til, beklager jeg ikke har fulgt op.
Jeg prøvede at kontakte H/K support, de har henvist mig til High End Musikservice i Vanløse. Jeg har hørt dem ad og afventer svar.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu