|
Skruer til HKTS11 - M6-1.25P |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Smash ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Juli-2015 kl. 14:37 |
|
Hej
Et par flytninger har gjort at jeg er kommet i beknep med skruer til mine Harman/Kardon HKTS 11 højtalere. Ifølge manualen skal der bruges skruer af typen M6-1.25P, med længde på hhv. 15 og 23mm. Jeg har forsøgt med nogle standard M6 skruer med 1mm gevind fra Silvan, men gevindet er ikke helt korrekt. Nogen der har ideer til hvor man kan finde enten de passende skruer, evt. nogle der er lidt længere så de passes til med f.eks. en nedstryger. (Kilde, side 7: http://www.danstv.dk/images/manualer/hkts11.pdf)
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er sikkert bolte med "tomme gevind" du skal bruge. De har et andet gevind. Fåes sikkert kun i specialforretninger.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
M6-1.25 = Skruerne har 1,25 mm gevindstigning. Det er derfor almindelige skruer ikke virker.
Prøv nærmeste boltvareforhandler (Sanistål eller lign.). M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 25-Juli-2015 kl. 15:12 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Har intet med toms-gevind at gøre! M.v.h. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det man meget vel være et speciale gevind, det er godt nok 6mm, det er ikke med Standard stigning, så der skal findes nogen med den rigtige stigning. Du må spørge de professionelle steder efter nogle med det rette gevind. Har selv et par S11, men at det er special gevind, har jeg ikke lige lagt mærke til, de har hængt på væggen lige siden de blev købt for mange år siden. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Amerikanere og englændere har et andet målesystem end vi har her i EU. Så derfor mener jeg boltene ikke har metrisk gevind men tomme gevind. Oplært af min far udi den slags. Han var VVS/smed.
|
||
![]() |
||
|
Nej ikke noget med chokolade gevind ![]() |
||
![]() |
||
|
Når det en 6 MILLIMETER skrue, så har det INTET med toms-mål at gøre! Det er 1,25 MILLIMETER gevindstining! M.v.h. |
||
![]() |
||
Smash ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
|
Hej
Jeg har vidst glemt at få sat email-notifikationer til, beklager jeg ikke har fulgt op. Jeg prøvede at kontakte H/K support, de har henvist mig til High End Musikservice i Vanløse. Jeg har hørt dem ad og afventer svar.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |