|
akustik billeder |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
binne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Vallensbæk, KBH Status: Offline Point: 435 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Juli-2015 kl. 11:11 |
Vi er færdige med at bygge køkken og stue, men der er meget rumklang jeg gerne vil lidt til livs.
Jeg ønsker ikke akustik lofter, gulve eller andet, kun noget jeg kan hænge på væggen. Jeg har pt et stort billede med lærreds tryk på, kan man sætte akustikplader ala foamzorb http://www.4sound.dk/studie/studietilbehoer/akustik/foamzorb-panel-50-masterpack bagved, eller vil det lærrede ødelægge funktionen? Det tænker jeg lidt. Er der nogen der har erfaringer med akustik billeder, eller akustikplader fra soundworks eller vicoustic. \René |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man kan få færdiglavede akustik billeder. Det er ikke andet end end et lærredstryk med en akustikplade sat bag ved, i billede rammen. Lyder som det samme som du vil lave. Uanset er det helt sikkert bedre end ingen ting.
|
|
![]() |
|
binne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Vallensbæk, KBH Status: Offline Point: 435 |
så jeg kan godt starte med at sætte en akustikplade bag mit nuværende store billede og tilføje lidt efterfølgende?
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Det kan du godt, men det er jo nok tvivlsom om et enkelt billede er nok til at være effektivt. Efter min erfaring slår lyden frem og tilbage mellem parallelle nøgne vægge, så det er bedst at der "noget" på i hvert fald én af to bare vægge der er over for hinanden. "noget" behøver ikke være en absorber. Det kan også være noget der bryder lyden op, som en reol. Så står lyden ikke banker frem og tilbage.
|
|
![]() |
|
I øvrigt har Thomann et stort udvalg. Noget af det til lidt lavere priser.
http://www.thomann.de/dk/standard_absorber.html |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |