recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame til TV med VLC Player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame til TV med VLC Player

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Madzendk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Taastrup. Danma
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madzendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame til TV med VLC Player
    Sendt: 28-Juli-2015 kl. 11:58
Hvordan streamer jeg til mit Panasonic tx55as640 ved hjælp af VLC Player, er det nemt at sætte op.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 13:09

På You Tube er der en video med titlen How to stream using VLC media player.
Både TV og PC er vel på samme netværk.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 14:16
Dit Panasonic har en indbygget media-afspiller, som kan bruges direkte, i stedet for VLC...

M.v.h.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madzendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 19:29
Inbygget medieserver er jeg godt klar over, men hvordan opsættes vlc player så jeg kan se den på fjernsynet.et...?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 20:13
Vil du have vlc på tv'et ?

Eller vil du bruge vlc som en server der streamer til tv'et ?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madzendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 20:14
Det første er vist ikke muligt.

Men hvordan opsætter jeg vlc til at streame til fjernsynet?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 20:21
Tvivler på du kan bruge vlc til dette.
Skal det være vlc der benyttes ?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madzendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 20:32
Næææ ikke nødvendigvis jeg troede bare det var den som kunne afspille flest forskellige film formater.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 20:43
Ja det er en glimrende afspiller, men du vil jo streame.

Prøv evt at installere mediamonkey som en dnla server på din win pc.
Brug derefter standard app på dit tv
Til top
mh67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juli-2015
Sted: Vestsjælland
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mh67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 20:45
På android box som Minix  og Rikomagic, kan du bruge en Vlc app. Jeg har ikke selv prøvet appen.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 20:58
Der er en stream-menu i app'en - har dog aldrig prøvet den, men i modsætning til andre i tråden mener jeg fint den kan håndtere at streame til dit fjernsyn - ved dog ikke præcis hvilke indstillinger du skal bruge - kig evt. på den video der foreslås ovenfor.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 22:04
Panasonic'en kan bruge Windows Mediaplayer til at streame med!
Og installerer man de rette codecs, så klarer den også alt hvad man smider efter den - og så slipper man for installere flere programmer, og at have dem kørende.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu