recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - miniDSP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

miniDSP

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: miniDSP
    Sendt: 28-Juli-2015 kl. 10:26
Har kigget lidt på sådan en, men er ikke blevet 100% klog på den endnu.

Erstatter den de rum korrigerings muligheder der er i min receiver/sub?

eller hvordan fungere den? Skal jeg vælge en 2x4 eller 10x10hd?

Den skal bruges i et 5.1.2 setup
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 11:01
Hvad kunne du godt tænke dig at den skulle lave EQ på?
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 11:20

Umiddelbart tænker jeg på min sub og højtalere

Mit setup består af B&W 802D,HTM2D,DB1 og ds3.

Min udfordring er b.la. den ene "væg" er 6 meter vinduer fra gulv til loft. Og så er der lidt rumklang/ressonans.

Der er ikke kommet gulvtæppe endnu, men det er bestilt, og havde også planer om nogle lyddæmpende billeder på bagvæggen.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 11:27
Hvilken receiver bruger du til det setup og har den ikke en form for kalibreringsmulighed?

Min receiver (Marantz SR7009) gør det faktisk rigtig fint efter en Audyssey Pro kalibrering, dog med eneste minus og det er kalibreringen på Sub'erne, derfor har jeg valgt at sætte DSP på netop disse.. 

hvis du vil kunne styrer alle enheder individuelt skal du have en DSP in/out til hver af dine kanaler altså 8 stk. (det kunne være 4 stk miniDSP eller én 10x10 osv.)

PS super lækker fronter du har der.! 
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 12:52
Min receiver pt er ikke værd at snakke om :) det er en 1500kr's løsning jeg har indtil de nye kommer på markedet med understøttelse af DTS X.

Dog kigger jeg på lidt forskelligt Yamaha RX A3050, Onkyo TX-Z900, Anthem AVM 60 Eller Marantz 8802 hvis jeg vælger en processor fremfor receiver.

Så når jeg har får en ny receiver, så kommer der sikkert også forbedringer på lyden, og måske jeg kan får styr på det.

Og jo tak :) jeg er også svært tilfredse med dem... Dog kigger jeg lidt efter et par 800D - men mest af alt bare fordi de er større, jeg mangler/savner ikke noget ved 802D'erne
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 12:54
Så syntes jeg du skulle vente til du får dig en ny receiver/processor som kan dts:x og så hør hvordan den klare det før du går ud og bruger penge på EQ Cool

Jeg går selv med Anthem i tankerne..  Så det bliver spændende at se hvad der sker.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 13:00
Det var også planen, men indtil da, så kunne jeg lige så godt undersøge hvad der fandtes :)

Ja, Anthem ser ret spændende ud, kan bare ikke finde noget om leveringstid,pris osv...
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 14:27
Anthem AVM60 har endnu ikke nogen street date og pris. Men rygterne siger, at den kommer til at koste i omegnen af $3000, og at den kommer på gaden inden udgangen af året.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Anthem AVM60 har endnu ikke nogen street date og pris. Men rygterne siger, at den kommer til at koste i omegnen af $3000, og at den kommer på gaden inden udgangen af året.

Okay, så umiddelbart lige lidt mere end Marantz 8802 ca. Det er også fint, der må være en venlig forhandler der er frisk på et introtilbud :)
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 16:49
Pas på meden gammel billig reciever til så store højttalere. Den forvrænger sikker når du skruer op og det er diskanterne ikke glade for. Hvis du har effekt imellem betyder det knap så meget.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 19:00
Husk een ting: Minidsp konverterer først fra analog til digital, for at lave signalbehandling og derefter tilbage igen.
Næppe en god ide til andet ens subs.

Jeg har leget en del med 2x4 og det er en fiks ting, som dog ikke kan lave "rigtig" rumkorrektion, men kun rette i frekvensdomænet. Tidsdomænet korrigeres med en fast,meens faktor i hele frekvensområdet.

Til gengæld har de lavet en doms med HDMI ond og ud, som kan en masse ting, bl.a. dirac....den kunne man godt kigge på, synes jeg.

Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Pas på meden gammel billig reciever til så store højttalere. Den forvrænger sikker når du skruer op og det er diskanterne ikke glade for. Hvis du har effekt imellem betyder det knap så meget.

Bare rolig, den fungere kun som processor :)

Det kan på ingen måder drive de højtalere... Havde en Pioneer SC LX-72 som er noget kraftigere end den Marantz, og den kunne knapt nok få bassen til at bevæge sig.. Og så blev den mere end almindelig håndlun i drift.

Så der blev hurtigt indkøbt en stor og kraftfuld effekt (7x330w, 8ohm, alle kanaler i drift, fuld frekvensbånd).
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu