recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD DV81HD LCD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAD DV81HD LCD TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Emne: NAD DV81HD LCD TV
    Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 19:52

Jeg har set mig lidt lun på dette lcd-tv, NAD DV81HD ,  fra Hi-fi Klubben. Design og materialevalg lever helt op til den standard jeg er vant til fra B&O. Men B&O LCD TV er efterhånden kommet op i et prisleje, hvor jeg ikke rigtigt synes at jeg kan være med.

Derfor har jeg kastet min interesse på dette NAD DV81HD

link til NAD DV81HD

- men jeg aner ikke, hvordan billedkvaliteten er. Billedkvalitet og design/materialevalg skulle helst gå op i en højre enhed.

Er der nogle personer, der har erfaringer med dette TV eller sidder inde med viden om billedkvaliteten på det? - I bekræftende fald vil jeg gerne høre jeres mening.

Redigeret af Websurfer11 - 21-Oktober-2006 kl. 19:53
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 20:14
ALT for dyrt. Man kan snildt få Pioneer plasma til de penge, som også er 10" større. Er designet ikke pænt nok der?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 21:20

Vedr. Pioneer Plasma TV
Jeg var i dag hos en lokal TV-forhandler og så bl.a en Pioneer Plasma. Fint design, en af de flotteste endda - men billedkvaliteten var ikke helt på linie med de forventninge jeg havde efter bl.a. den megen positive omtale, jeg havde læst om på hifi4all.dk. Nuvel et virkeligt flot tv - men skarpheden var ikke helt i top,. Jeg blev egentlig lidt mere imponeret over en Philips 37PF9731D, som havde mere krystalklare billeder og bedre skarphed.

Med hensyn til NAD DV81HD gir dette TV mig et kick rent designmæssigt - men hvad billedkvalitet angår, er jeg noget mere usikker. Jeg vil så snart som muligt se dette tv i butikken for at danne mig et indtryk.

Men stadigvæk vil jeg gerne høre fra nogen, som kender til dette tv´s kvaliteter eller  mangel på samme. Det er gansk vist dyrt, men er det også godt, er jeg parat til at betale prisen.

Redigeret af Websurfer11 - 21-Oktober-2006 kl. 22:07
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 22:47
For dyrt, for lille og Specifikationer virker lidt som discount.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 23:02

Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

For dyrt, for lille og Specifikationer virker lidt som discount.

Har du set TV´et i brug?

M.h.t specifikationer kunne jeg også godt bruge en HMDI- indgang - men hvilke andre mangler mener du det har på specifikationerne?
Min erfaring efter adskillige besøg hos TV-forhandlerne siger mig , at man sjældent kan bedømme TV ud fra specifikaltioner alene, idet disse ofte ligner hinanden - jeg stoler efterhånden mest på mit øje, men naturligvis må der ikke være åbenlyse mangler på specifikationssiden.

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 23:45

Nej, jeg har ikke set det, men på et TV i dem prisklasse, burde der være 2 tuner, pip og 1080P, bare til at starte med.

Jeg vil klart vælge et Pioneer, jeg har selv et Pana TH42PV60 og det står bedre en noget LCD, jeg har set, der er heller ikke nogle LCD'er jeg har der klare fodbold testen.

Læs evt nogle af de LCD/plasma tråde her og på Hifi4all.

Redigeret af Mollerup - 21-Oktober-2006 kl. 23:55
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 01:47
Oprindeligt skrevet af Websurfer11 Websurfer11 skrev:

Nuvel et virkeligt flot tv - men skarpheden var ikke helt i top,. Jeg blev egentlig lidt mere imponeret over en Philips 37PF9731D, som havde mere krystalklare billeder og bedre skarphed.

Så var Pioneeren dårligt indstillet eller så foretrækker du bare noget 'andet'. Pioneeren er den af de to skærme der kan komme tættest på korrekt gengivelse af et givent billede, f.eks. en film.

Og det er helt rigtigt at specs og pris bare slet ikke passer sammen med det TV (specs kan også være DVI/HDMI, ud over kontrast og opløsning). Du ville seriøst gøre århundredets dårligste TV-handel, hvis du gik ned og gav over 20k for det TV. Du får 117% sikkert ikke et TV der på nogen måde kommer tæt på det Philips du har set, med hensyn til billedkvalitet.

Redigeret af Naiera - 22-Oktober-2006 kl. 01:51
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 07:16

Jeg skal ikke kunne sige om forhandleren har indstillet og udnyttet dette Pioneer Plasma TV optimalt. Det afspillede en film - dybefornemmelsen i billederne var OK - men billedet var bare ligesom lidt uskarpt.  Og nu stod jeg faktisk og kiggede længe på dette TV, da det var første gang jeg havde set et Pioneer Plasma og tillige læst en masse godt om det. Jeg forsøgte at træde længere tilbage i lokalet - men var stadigvæk ikke helt tilfreds. Der var mange kunder i forretningen, så en egentlig snak med forhandleren kom det ikke til i denne omgang.

Der er ikke nogle TV, jeg på forhånd ikke ønsker at købe, hvis ellers de kan levere den kvalitet jeg ønsker. Det Philips TV, jeg så, er det TV, der er tættest på mine forventinger indtil videre rent billedmæssigt, - men jeg har heller ikke set alle potentielle fladskærms TV.

Med hensyn til NAD DV81HD er der også en storebror med lidt bedre specifikationer - men prisen går desværre i den gale retning.
Men designmæssigt  og med hensyn til materialevalg er der ikke noget jeg synes, der kan matche disse - kun B&O, men deres TV  koster jo efterhånden en bondegård - hvis du skal op i 32-42".
Jeg er klar over, at valg af gode komponenter samt at aluminium/glas contra overvejende plastic koster. Det er helt klart en bevidst prioritering og dermed også prissætning fra producentens side.
Hvis mit valg står mellem nogle få ekstra features og design/materialevalg - vælger jeg design, hvis ellers billedkvaliteten er flot, da det er noget jeg skal have stående i min bolig de næste mange år fremover.

Så jeg afskriver altså ikke NAD LCD TV før jeg har set, at billedkvaliteten ikke er godt - men er dog glad for at høre andres meninger og dermed åbne mine øjne op for noget,  jeg eventuelt måtte overse i min umiddelbare begejstring for noget, som jeg reelt endnu ikke har set  "live".

Redigeret af Websurfer11 - 22-Oktober-2006 kl. 08:39
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 08:36

Hej! Du kan åbenbart bedre lide den kunstige "skarphed" og i den grad kundstige farver som en LCD giver kontra PLASMA-og ud fra dette ville jeg KLART vælge Philips.Har selv kigget på et NAD på et tidspunkt(40")-men prisen på den på 37 k er fuldstændig til grin hvis du sammemligner den med en 9731-Philips`en er KLASSER bedre.

Husk at placere din tv-stol 100% midtfor din nye lcd-kun der får du nemlig et acceptabelt billede...så er det bare synd hvis der er andre "tilskuere"i lokalet

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 08:43

Jeg kan høre, at det er længe siden du har set LCD TV - uden at jeg egentligt ønsker at køre en diskussion om LCD contra Plasma.  Det Philips LCD TV kan umiddelbart vurderet godt konkurrere med plasma på alle fronter, også i en betragtningsvinkel fra siden, som jeg afprøvede flere gange.

Redigeret af Websurfer11 - 22-Oktober-2006 kl. 08:56
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 09:20

Lyder som om en ny LCD-Plasma krig er under opsejling

Men ellers synes jeg også NAD'en virker ret dyr. Og jeg kan ikke se den har et flottere design end så meget andet.

Redigeret af Bimsen - 22-Oktober-2006 kl. 09:26
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Websurfer11 Websurfer11 skrev:

Jeg kan høre, at det er længe siden du har set LCD TV - uden at jeg egentligt ønsker at køre en diskussion om LCD contra Plasma.  Det Philips LCD TV kan umiddelbart vurderet godt konkurrere med plasma på alle fronter, også i en betragtningsvinkel fra siden, som jeg afprøvede flere gange.

Gider ikke diskutere med dig,men kan oplyse dig om at jeg selv har været MEGET tæt på at købe et 9831-men fortrød i sidste øjeblik p.g.a efterslæb i billede,dårlig vinkel(havde ikke bemærket det første gang),kunstige farver.

At du så ikke er i stand til at se det,betyder jo ikke at det er "længe siden at jeg har set et lcd"

Held og lykke med dit valg(husk at få returret på det)

lrev

P.s-m.h.t betragtningsvinkel......det er jo ikke et spørgsmål om at kunne se billedet fra en skarp vinkel(det kan man jo selvsagt altid)...men farverne ændrer sig bare...så husk at få "en plads midtfor"i stuen.

Redigeret af lrev - 22-Oktober-2006 kl. 09:45
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu