|
input til klipsch atmos setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SPooL ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:31 |
Står foran at skulle lave en dedikeret hjemmebio og har besluttet et 5.2.4 setup (atmos) Er nok også kommet frem til at det bliver Klipsch ( kl-650 som L/C/R) som kommer til at danne rammen om lyddelen. Jeg fik så øje på denne på Køb/salg/Bytte forummet og ville gerne have jeres input til 2 ting: 1) ville de kunne fungere som de 4 lofthøjtalere 2) gør det noget at det er 2 forskellige højtalere ( tænker lidt at hvis de bliver sat i par) Lad mig høre hvad i mener Carsten
|
|
På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan godt forstå at du vælger Klipsch THX Ultra 2-serie som dit udgangspunkt, de har en fantastisk filmisk lyd.
kl-7502 kan sagtens bruges som loft højtalere, ks-7502 vil jeg dog ikke anbefale, da de er bipolare. Desuden anbefales det at de fire loft-højtalere er identiske, så lyden kan panorere frit rund imellem dem, uden at ændre karakter. Når Anthem kommer med deres AVM60 skal jeg selv opgradere min bio til Atmos/DTS:X, jeg regner med at købe 4 KL-7800 til lofthøjtalere. |
|
![]() |
|
SPooL ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
Tak gonzo.
Jeg var selv på vej med sammen konklusion, men ganske fristende grundet en ok pris Har også kigget lidt på disse til "bunden" - det er jo en ganske fin pris http://www.dba.dk/klipsch-thx-ultra2-subwoofe/id-1012141944/ Det kan være at konen og jeg en gang må ligge vejen forbi og høre dit setup. Hun syntes trods alt det er lidt meget at kaste efter projektet :) Min vision for bio'en er meget lig dit setup. |
|
På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Jeg kan varmt anbefale de subs. De spiller virkelig dybt, og harmonere perfekt med 650'erne og prisen er virkelig god. I skal være velkommen til at kigge forbi, jeg bor i Københavns-området.
|
|
![]() |
|
ok vi er fra ølstykke så det er jo ikke langt væk
Jeg smider lige en PB når jeg kommer hjem fra arb.
|
|
|
|
![]() |
|
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
Hej!
Som ejer af de højttalerne, der er til salg, har jeg et par bemærkninger :-) Det er min klare opfattelse, at baghøjtralere skal være direkte og ikke bi/dipoler. Sidehøjttalere kan til gengæld være begge dele. Diskussionen om bipolar kontra dipol er jeg usikker på.... Blot et input.....det er lige meget for mig, om jeg sælger til Carsten :-) |
|
![]() |
|
Det som snakken egentlig går på i første omgang er om man kan "blande" de 2 set i loftet i forbindelse med et Atmos setup. Som Gonza skriver er anbefalingen at det er ens højtalere i hele loftet af hensyn til lydbillede, så det har sendt mig lidt i tænke box. Min første inskydelse var de direkte som de forreste 2 og de bipolar som de bagerste 2 |
|
|
|
![]() |
|
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
Der kommer jeg til kort, for jeg kører 7.2.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |