|
Dårlig signalstyrke |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Casn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2015 Sted: københavn Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Juli-2015 kl. 16:45 |
Hej.
Jeg er lige flyttet lejlighed og i den nye lejlighed er der dårlig signalstyrke (18%) når jeg tjekker dette på mit fjernsyn. Mit spørgsmål lyder på om det vil hjælpe at skifte den nufærende Triax Fuga dåse TD 260B ud med evt Triax Fuga dåse TD 263D? https://www.av-cables.dk/antenne-vaegdaase/triax-fuga-daase-td-263d-sloejfedaase-hvid.html Håber der er nogen der kan hjælpe mig her. :) Mvh Casper |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej og velkommen til
![]() Du må komme med lidt flere oplysninger.. Har du prøvet dit tv tæt på vægdåsen , med et ordentligt kabel , med metalhus/stik. Det KUNNE jo være dit kabel den er gal med. Og er vægdåsen noget du selv skal sørge for , eller er det udbyderen? Den kunne jo også være i stykker.. MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ja, du skal sikre dig at det leverede signal er i orden til Terminerings punktet, hvillet er vægdåsen, er det i orden, så er problemet hos dig, er det ikke i orden, så skal du have fat på udbyderen, eller på hvem der nu har ansvaret for at det er i orden.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Casn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2015 Sted: københavn Status: Offline Point: 2 |
Jeg har været ude og købe nyt kabel hvor der står 100hz og 90db på. Ligeledes står der at det er godkendt til Yousee og stofa. Jeg har 100% i signalkvallitet. Så går ud fra at det ikke er kablet? :) jeg har ikke prøvet at sætte fjernsynet hen til stikket, det prøver jeg lige senere når jeg kommer hjem. Jeg tænker at jeg selv skifter stikket da det tager lang tid at få en teknikker ud og det virker ret enkelt at skifte stikket, eller tager jeg fejl her? :)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er enkelt, men hvad så hvis det stadig er dårligt, så er du nødsaget til at få en teknikker, og så kan det ses at du har rodet med noget du faktisk ikke må rode med. Derudover tvivler jeg på at det er vægudtaget, signalstyrke er jo helt i top. Det er jo heller ikke en Sløjfedåse der skal bruges til en Terminering, men en Slutdåse.
Redigeret af Radiomanden - 29-Juli-2015 kl. 17:52 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Hvorfor skulle han ikke måtte rode med vægdåsen? Hvis udbyderen er Stofa, så er alt installation inden for hjemmet 4 vægge kundens eget, så han må rode alt hvad han vil med det - men hvis teknikeren kommer ud og kan konstatere at det dårlige signal skyldes dåsen som kunden har "rodet" med, så får han selvfølgelig lov at betale for det... |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |