recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BoxerTV og stueantenne i Kbh
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BoxerTV og stueantenne i Kbh

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BoxerTV og stueantenne i Kbh
    Sendt: 01-August-2015 kl. 01:10
Vi skal snart flytte i hus, og jeg er ved at undersøge TV-mulighederne. Boxer er klart det billigste til vores behov, og de reklamerer på hjemmesiden med, at man i København (vi skal bo i Glostrup) kan nøjes med deres stue-antenne, efter de har skruet gevaldigt op for signalet. Har nogen erfaringer med denne løsning?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 07:12

Hej.

Først vil jeg gerne skrive, at for de fleste vil Boxer ikke være billigst.
Alt efter hvilke kanaler I ønsker at se kunne f.eks Telia TV være billigere.

Men nu spørger du om Boxer.

Det man har gjort er, at etablere en hjælpesender på Borups Alle
samt skrue op for sendeeffekt på senderen på Lynetten.

http://digitalt.tv/hjaelpesender-koebenhavn-skal-give-bedre-digitalt-antenne-tv-via-stueantenner/

Men i Glostrup modtager man signalet fra Hove eller Gladsaxe.

Alle kan gratis se jordbaseret TV fra DR samt betalingskanaler fra Boxer. Dækningen er den samme.
På DR's hjemmeside kan man se dækningen både udendørs og indendørs  

http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Antenne/20091021101426.htm

Jeg ved ikke hvor i skal bo, men mange steder i Glostrup er der reduceret eller dårlig dækning for indendørs modtagelse.

Og jeg kan huske en tidligere tråd her på Recordere, hvor der var kraftige forstyrrelser på den ene MUX som bruges af Boxer.
Den blev forstyrret fra LTE800 4G mobilmasten i Hvisinge som står på Hvissingegade 13b.

Hvis i kommer til at bo tæt på denne, vil jeg i dag anbefale at man benytter sig af en 'Boxer Installation' til 594 kr.

https://www.boxertv.dk/Produkter/udstyr/

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 01-August-2015 kl. 07:13
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 10:53

Ja, når du ser på dæknings kortet, så vil det fremgå at området har dårlig/usikker dækning ved indendørs modtagelse, så det kan klart anbefales at bruge en udendørs antenne, der er der ikke problemer.
Monter antennen i mindst 10M højde, målinger er foretaget ud fra en placering i den højde, en anden vigtig ting er polarisering, en Hovedsender (Hove, Jyderup, Vordingborg), sender vandret, og hjælpe sendere oftest lodret, så antennen skal monteres derefter.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 11:04
Det er muligt at Boxer er billigst, det er også det ringeste! Har erfaring gennem de fleste år Boxer har været på markedet. Har nu skiftet til kabel TV fra Stofa, og der er en verden til forskel i billedkvalitet.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 12:57
Tak for svarene.

Stue-antenne og Boxer lader til at være umuligt.

Jeg ville klart foretrække kabel-tv, men det er ikke muligt på adressen, så mulighederne er satellit (Viasat eller Canal Digital), TDC-TV (har TDC-bredbånd via arbejdet) eller Boxer med tagantenne.

Er der nogen, der har erfaringer med kvaliteten på TDC-TV? Virker den trådløse forbindelse, de påstår man kan få TV i flere rum med, eller skal der trækkes kabler rundt i hele huset?
Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2006
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 13:03
Jeg kører med stueantenne i Skovlunde, mod Hove. Virker ok, pixelerer lidt en gang imellem hvis antenne står nede bag fjernsyn. Skal have den op på loftet, når jeg får taget mig sammen.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Jeg ville klart foretrække kabel-tv, men det er ikke muligt på adressen

Hej.

Yousee dækker meget af Glostrup med kabel TV.

På dette link kan du checke 'hvilke produkter de kan tilbyde på din adresse'

https://yousee.dk/tv/tv-pakker_og_kanaler.aspx

Man skal klikke på den grønne line efter 'Vis tv kanaler'

Det vil kunne bekræfte om det er rigtigt at I ikke kan få kabel TV.

Ellers har Telia både TV for den der også har Telia bredbånd og TV for dem der har bredbånd andre steder.

Der har lige lavet deres hjemmeside om. Jeg tror, at de nu kalder det TV på farten.

https://www.telia.dk/privat/abonnementer/tv/telia-tv/

Så vidt jeg husker er det dog ikke muligt, at tilkøbe ekstra bokse.

Ellers er der mulighed for at gøre som os andre, Køb en ChromeCast eller lignende. En Chromecast koster 270 kr.
Og så kan man månedsvis tegne abonnement på f.eks tv2 Play og Viaplay?
Og DR tv er gratis.

Hilsen Carsten.

Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 14:04
Der er ikke mulighed for at få Yousee på adressen.

Jeg skal se fodbold, og det skal være i en ordentlig kvalitet, og de gange, jeg har set det via Viaplay har kvaliteten simpelthen ikke været god nok.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 14:17

Hvad med Stofa.? Er det en mulighed.? Ellers som nævnt via IP.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 19:43
Stofa er heller ikke en mulighed på adressen. Det er et pest eller kolera-valg - Boxer er billig med lav kvalitet og har ikke alle relevante kanaler, TDC TV har alle kanaler med lav kvalitet og høj pris, Canal Digital og Viasat har høj kvalitet, høj pris og ikke alle kanaler.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 19:59
Læs artikel i Søndagsavisen: "Streaming presser på - TV pakker er på vej ud"
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Stofa er heller ikke en mulighed på adressen. Det er et pest eller kolera-valg
Er der mulighed for fiberbredbånd i området?

Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu