|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ChrNJ ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 13:28 |
|
Hej Forum Er der ikke en der kan hjælpe mig. Jeg vil gerne tilslutte min PC til mit Philips CRT tv, der kun har mulighed for scart- eller composit tilslutning. Jeg troede jeg kunne bruge S-video til scart tilslutning, men der er 9 huller istedet for 4 i det som jeg troede var s-video udgangen på grafikkortet. I kan her se et billede af forbindelsesstikkene på mit grafikkort.
Jeg bruger i forvejen det blå vga stik til min computerskærm. Mvh og på forhånd tak Christian |
||
![]() |
||
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
|
Det der giver bedst billed VGA-RGB(scart). Se AVconnection. |
||
![]() |
||
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
|
Grunden til at der er flere huller i dit grafikkort er at det er beregnet til både video ud og ind. Dvs. der skulle meget gerne have fulgt en ledning med som deler det op i to, så der er til at slutte en S-VHS ledning med, eller burde du kunne købe en adapter i en computerforretning.
/Ulrik |
||
![]() |
||
ChrNJ ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
|
Mange tak for det hurtige svar. Jeg har kigget lidt på ACconnections hjemmeside og fundet denne: Grandtec VGA Converter Ved du tilfældigvis om den har 2 udgange, så man både kan have computerskærm og TV tilsluttet samtidig, så man ikke skal ned og kravle bag computeren hver gang man skal skifte.
|
||
![]() |
||
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
|
Det du skal have er ikke noget som skal sidde i VGA stikket, der skal du bare lade din PC være sluttet til.
Den fordeler du skal bruge skal sidde i det runde stik som ligner et S-VHS stik... På den måde kan du have begge dele tilsluttet. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det kabel, som du skal bruge til TV-out, hedder et VIVO kabel. De findes i forskellige varianter, formentlig afhængig af hvad dit grafikkort understøtter. Til mit Nvidia grafikkort fulgte der et kabel som dette med Redigeret af JesperLund - 22-Oktober-2006 kl. 14:33 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
mikkelb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|
Hvis du kigger nede i teksten på av-connections under Grandtec'en står der: Simultaneous display on VGA monitor and TV |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Medmindre man har et grafikkort der kan levere rgb ud til et tv kan man ikke bruge denne løsning, man kan endda få alvorlige problemer. Der har været nogle kort fra ati og matrox der kunne give rgb ud. Men nvidia har vist ikke lavet nogle. Og det kræver så et specielt kabel naturligvis. Fra d-sub udgangen der allerede er i brug (hvis det nu er et sådant kort??)
Så vidt jeg kan se kan der kun bruges s.video ud til scart. Men det behøver heller ikke at være dårligt, man skal bare have et godt kabel. Det skal være et kabel med seperat skærm omkring de inderste ledere og kan faktisk være ret tykt, har set et der var tæt på 1 1/2 cm. Det var 5 meter og kostede 300 ca. Men sandberg har også nogle der er gode med afskærmede indre ledere. I nogle situationer kan s-video faktisk se lige så godt ud som rgb, det kommer an på det tv man har. Ken |
||
![]() |
||
mikkelb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|
>Medmindre man har et grafikkort der kan levere rgb ud til et tv kan man >ikke bruge denne løsning Jeg går ud fra at du mener Grandtec-løsningen her - i så fald er det ikke rigtigt. I hvert fald ikke i følge Av-connection, som netop angiver den som et alternativ til de specialkabler man kan få til at føre rgb ud fra vga-stikket på visse grafikkort. |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Købe et S-vhs kabel. Det er det du skal bruge, og det er det som virker. Husk, s-vhs har IKKE audio, så lyden skal du trække ud af computeren fra lydkortet og til audio-in på dit tv.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis du kigger efter ser du at det ikke er et S-VHS stik han har i sit grafikkort, det er det som er humlen i det hele.. ![]() |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Ahh, en mindre detalje.. Så kan jeg bedre forstå nogle snakkede om en medfølgende adaptor/kabel
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |