recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC til TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ChrNJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: PC til TV
    Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 13:28

Hej Forum

Er der ikke en der kan hjælpe mig.

Jeg vil gerne tilslutte min PC til mit Philips CRT tv, der kun har mulighed for scart- eller composit tilslutning. Jeg troede jeg kunne bruge S-video til scart tilslutning, men der er 9 huller istedet for 4 i det som jeg troede var s-video udgangen på grafikkortet. I kan her se et billede af forbindelsesstikkene på mit grafikkort.

Jeg bruger i forvejen det blå vga stik til min computerskærm.

Mvh og på forhånd tak

Christian

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 13:39

Det der giver bedst billed VGA-RGB(scart).

Se AVconnection.

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 13:56
Grunden til at der er flere huller i dit grafikkort er at det er beregnet til både video ud og ind. Dvs. der skulle meget gerne have fulgt en ledning med som deler det op i to, så der er til at slutte en S-VHS ledning med, eller burde du kunne købe en adapter i en computerforretning.

/Ulrik
Til top
ChrNJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-December-2005
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Det der giver bedst billed VGA-RGB(scart).

Se AVconnection.

Mange tak for det hurtige svar.

Jeg har kigget lidt på ACconnections hjemmeside og fundet denne:

Grandtec VGA Converter

Ved du tilfældigvis om den har 2 udgange, så man både kan have computerskærm og TV tilsluttet samtidig, så man ikke skal ned og kravle bag computeren hver gang man skal skifte.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 14:19
Det du skal have er ikke noget som skal sidde i VGA stikket, der skal du bare lade din PC være sluttet til.
Den fordeler du skal bruge skal sidde i det runde stik som ligner et S-VHS stik...
På den måde kan du have begge dele tilsluttet.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af ChrNJ ChrNJ skrev:

Hej Forum

Jeg vil gerne tilslutte min PC til mit Philips CRT tv, der kun har mulighed for scart- eller composit tilslutning. Jeg troede jeg kunne bruge S-video til scart tilslutning, men der er 9 huller istedet for 4 i det som jeg troede var s-video udgangen på grafikkortet. I kan her se et billede af forbindelsesstikkene på mit grafikkort.

Mvh og på forhånd tak

Christian

Det kabel, som du skal bruge til TV-out, hedder et VIVO kabel. De findes i forskellige varianter, formentlig afhængig af hvad dit grafikkort understøtter. Til mit Nvidia grafikkort fulgte der et kabel som dette med
http://www.svideo.com/6110017500.html
Dette kabel understøtter S-video og component TV-out.

Redigeret af JesperLund - 22-Oktober-2006 kl. 14:33
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mikkelb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2006
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 14:56

Hvis du kigger nede i teksten på av-connections under Grandtec'en står der:  Simultaneous display on VGA monitor and TV
Så det er i hvert fald meningen at den skal virke som du ønsker det, men ellers kan du sikkert bruge en lille adapter til dit dvi-stik, så den kan stå for det analoge signal.
Du må meget gerne melde tilbage om erfaringer med adaptoren hvis du køber den, for jeg står i nøjagtigt samme situation, og kan ikke helt bestemme mig til hvilken løsning jeg skal vælge, for s-video giver ikke noget særligt klart billede på min Phillips-crt.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 15:44
Medmindre man har et grafikkort der kan levere rgb ud til et tv kan man ikke bruge denne løsning, man kan endda få alvorlige problemer. Der har været nogle kort fra ati og matrox der kunne give rgb ud. Men nvidia har vist ikke lavet nogle.  Og det kræver så et specielt kabel naturligvis. Fra d-sub udgangen der allerede er i brug (hvis det nu er et sådant kort??)

Så vidt jeg kan se kan der kun bruges s.video ud til scart. Men det behøver heller ikke at være dårligt, man skal bare have et godt kabel. Det skal være et kabel med seperat skærm omkring de inderste ledere og kan faktisk være ret tykt, har set et der var tæt på 1 1/2 cm. Det var 5 meter og kostede 300 ca. Men sandberg har også nogle der er gode med afskærmede indre ledere.

I nogle situationer kan s-video faktisk se lige så godt ud som rgb, det kommer an på det tv man har.

Ken

Til top
mikkelb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2006
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 21:25

>Medmindre man har et grafikkort der kan levere rgb ud til et tv kan man >ikke bruge denne løsning

Jeg går ud fra at du mener Grandtec-løsningen her - i så fald er det ikke rigtigt. I hvert fald ikke i følge Av-connection, som netop angiver den som et alternativ til de specialkabler man kan få til at føre rgb ud fra vga-stikket på visse grafikkort.
Men det kan godt være du har ret i at problemet med s-video er at kablet skal være en virkelig høj kvalitet, for mit problem med mit s-videobillede er netop meget tydelige skygger.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 23:19

Hej Forum

Mvh og på forhånd tak

Christian

Købe et S-vhs kabel. Det er det du skal bruge, og det er det som virker.
I din skærmdriver på pcén kan du sætte den til at bruge både S-vhs og din vga skærm på samme tid, (hvis altså den ikke selv kan "se" at du har sluttet et tv til på s-vhs porten).
Det fungere præcis lige så godt/dårligt som hvis du kørte det over i et RGB signal på scart porten. Og det afhænger ligesom alt andet meget af kablets kvalitet.
Jeg bruger selv denne løsning, og har pt. kun et skod kabel på 1.5m. Billeder er rimeligt med det.

Husk, s-vhs har IKKE audio, så lyden skal du trække ud af computeren fra lydkortet og til audio-in på dit tv.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hej Forum

Er der ikke en der kan hj�lpe mig.

Jeg vil gerne tilslutte min PC til mit Philips CRT tv, der kun har mulighed for scart- eller composit tilslutning. Jeg troede jeg kunne bruge S-video til scart tilslutning, men der er 9 huller istedet for 4 i det som jeg troede var s-video udgangen p� grafikkortet. I kan her se et billede af forbindelsesstikkene p� mit grafikkort.

Jeg bruger i forvejen det bl� vga stik til min computersk�rm.

Mvh og p� forh�nd tak

Christian

K�be et S-vhs kabel. Det er det du skal bruge, og det er det som virker.
I din sk�rmdriver p� pc�n kan du s�tte den til at bruge b�de S-vhs og din vga sk�rm p� samme tid, (hvis alts� den ikke selv kan "se" at du har sluttet et tv til p� s-vhs porten).
Det fungere pr�cis lige s� godt/d�rligt som hvis du k�rte det over i et RGB signal p� scart porten. Og det afh�nger ligesom alt andet meget af kablets kvalitet.
Jeg bruger selv denne l�sning, og har pt. kun et skod kabel p� 1.5m. Billeder er rimeligt med det.

Husk, s-vhs har IKKE audio, s� lyden skal du tr�kke ud af computeren fra lydkortet og til audio-in p� dit tv.

Hvis du kigger efter ser du at det ikke er et S-VHS stik han har i sit grafikkort, det er det som er humlen i det hele..
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 01:04

Ahh, en mindre detalje.. Så kan jeg bedre forstå nogle snakkede om en medfølgende adaptor/kabel  Klart nok, den skal selvfølgelig lige være på plads først. Men er du sikker på at et s-vhs stik ikke passer ind i stikket alligevel?. Jeg synes jeg har set det før (gider ikke rejse mig for at tjekke mine skærmkort lige nu).

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu