|
Dedikeret rum til hjemmebio |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-August-2015 kl. 15:48 |
Hej folkens
Er i gang med at kigge på hus og derved mulighed for dedikeret rum til min bio. Har lige været ude at se på et hus hvor der var isoleret rum forbindelse med garage. Rummet er 3,64 m bredt og 5 meter langt, der er troldtækt loft med loft til kip. Vil denne udformning af rummet give problemer med lyden? Jeg tænker især på loft til kip om det er skidt. Håber i kan hjælpe da jeg tror dette er huset for os😃 |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Perfekt rum! Kræver måske lidt mere power på forstærkerne og lidt arbejde med anbringelse af lofthøjttalerne til Atmos/DTS-X
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Hvor højt er der til loftet?
|
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
Jamen det lyder jo godt :)
Der er vel ca 3.5. Har ikke mål på det men tror ikke der er mere end de 3.5m |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
Loft til kip er vel kun en fordel, hvis man tænker på stående bølger mellem loft og gulv.
|
|
![]() |
|
Jeg har virkelig ingen anelse, Zuppe:)
Jeg kom til til at tænke på at alle vægge er rå mursten, dog isoleret, men tænker igen på lyden. Mursten er vel ikke det bedste.. Hvad vil være godt at beklæde væggene med? Der er allerede et tyndt gulvtæppe og regner med at skifte det ud med et tykt, så gulvet burde ikke give problemer. |
|
7.2.4 atmosbio
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Du slipper nok ikke for at beklæde murstenene med noget dæmpende materiale ala Jonas' bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119336&title=hercules-theater |
|
![]() |
|
Eller måske kan det gøre det med mindre områder ala Strecker
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113062&title=batcave-cinema-scope |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Du kan få en virkelig fed bio i det rum. Murstensvægge er virkelig skidt for lyden, men hvis du sørger for, at tilføje akustisk behandling efter de forskrevne regler, vil resultatet blive godt.
|
|
![]() |
|
Det lyder dælme godt!! Vi er nu godt igang med at købe huset og så skal der laves hjemmebio😃
|
|
7.2.4 atmosbio
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Det lyder til at blive det perfekte rum til bio. Tag eventuelt et kig på min bio, og se hvordan akustikken kan løses. Der er selvfølgelig også andre muligheder, som kan tilpasses pengepungen.
|
|
![]() |
|
Jeg skal helt sikkert ha tjekket jer andres bio'er en gang til for inspiration😃
|
|
7.2.4 atmosbio
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |