|
Højttalerstik bag på AV-receiver? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-August-2015 kl. 18:38 |
Jeg har tit undret mig over, hvorfor højttalerstik er arrangeret "modsat" for en højttaler (f.eks. venstre front)
Dvs. at R vises til venstre og L vises til højre Hvis du ved, hvad jeg mener... Så kan man da hurtigt komme galt i byen: Var det ikke mere logisk, hvis R repræsenterede højre og L repræsenterede venstre |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det undrer mig du undrer dig over det. Kablerne skal jo krydses hvis stikkene skulle sidde "korrekt set bagfra"
Du sætter da forhåbentlig højre front til R, og venstre til L Redigeret af Kampus - 05-August-2015 kl. 18:47 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
R repræsenterer forbindelserne til højre højttaler. På de forstærkere jeg har haft fingrene i (både stereo og surround) sidder terminalerne til venstre højttaler (mærket L) til højre for R terminalen (set bagfra). Så passer det med at når forstærkeren bliver sat ind på plads mellem de to højttalere, er ledningen til højre højttaler i højre side af forstærkeren (set forfra) og den til venstre højttaler i venstre side af forstærkeren (igen set forfra). Dermed kommer ledningerne ikke til at krydse hinanden bagved forstærkeren. Klaus |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6262 |
Jeg har gennemskuet det for længst 😉
Men der er helt sikkert nogle, som har tilsluttet venstre til R... fordi R vises til venstre |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det tror jeg dælme de færreste kommer til. Folk der begiver sig ud i selv at opsætte sit HIFI, plejer trods alt at have bare lidt logisk tankegang.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
NEJ! Terminalerne sidder i deres rigtige og logiske side, når du står FORAN forstærkeren og bøjer dig frem så du kan se bagsiden. |
|
![]() |
|
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
Forstår godt at folk kan blive forvirrede. Men skal jo vide at venstre og højre er i forhold til lyttepositionen, og ikke set fra forstærkeren og højtalernes "synsvinkel".
|
|
![]() |
|
Undrede mig bare over det
Man tilslutter da heller ikke kabler forfra, der sidder man ved receiverens bagside |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det gør man nødvendigvis ikke altid, det kan være nemmere at montere dem når Reciveren står på sin plads, eller er vippet frem fra f.eks en hylde. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 757 |
Jeg må med blusende kinder indrømme, at det har jeg faktisk gjort ![]() J Redigeret af Jwin - 05-August-2015 kl. 22:39 |
|
![]() |
|
Hvis man kan engelsk, og hvem kan ikke det i mere eller mindre grad. Så ved man at L står for Left = venstre, og R står for Right = højre
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
Og her gik jeg og troede, at det var tysk : L = Links, R = Rechts ![]() ![]() ![]() |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |