recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye højtalere/system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye højtalere/system

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sebowich Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Juli-2015
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebowich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye højtalere/system
    Sendt: 10-August-2015 kl. 16:35
Hej derude

Står i den situation at mit nuværende Sony BDV-E280 anlæg er stået af. Vil gerne ud og have noget bedre, men har lidt begrænsninger lige pt.

Har en stue på ca 10m2. Men vil gerne have mindre satellithøjtalere da der ikke er plads til andet pt. budgettet vil være ca 4.000, men hvis der er noget billigere som stadig lyder ok vil det passe fint, har ikke så store krav andet end at det skal bruges til film og skal være 5.1.

Så hvis der er nogen som har nogle gode forslag, lytter jeg gerne :)

Det skal siges at jeg har afspiller, så det skal 'kun' være reciever og højtalere.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 17:06
Du skal vist på brugtmarkedet for at finde noget brugbart for den sum penge.
Jeg har selv f.eks. købt en brugt Marantz Sr7002. Jeg gav 1600 for den og nyprisen var vist over 10k
Det er selvfølgelig ikke nyeste model, men den afstiller alle lydformatet undtagen de nye Atmos, DTX osv
Så har du ca 2500 til højttalere
Ning
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebowich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 17:13
Det har jeg skam hellere ikke noget imod. Men aner ærlig talt ikke helt hvad jeg skal lede efter :)

Så hvis du eller andre kendte nogle gode modeller at gå efter vil det være super :)
Til top
michael1977 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2014
Sted: Danmark
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 17:19
Måske dette kunne være interessant, dog lidt over budgettet men en fornuftig pakke:-)

http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-sattelitsystemer-boston-xs-51-nr1504-p-1192.html
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 17:25
Ovre på Hifi4All.dk er der en der har en Marantz sr 6004 til salg for den ringe sum af 750 kr.. hagen er blot at der mangler en fjernbetjening,,, aner ikke om man kan købe en ny..
Men det er en rigtig god forstærker... Så hvis en fjernbetjening kan skaffes for måske 500 er det et godt køb.
Ning
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 17:29
Det sæt Michael1977 linker til er da ganske fornuftigt, og så er det nyt.... så spar du lige en hund mere op :-)
Ning
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebowich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 17:43
Fedt det ser jo ikke dårligt ud :)

Kan se at man kan købe Boston højtalerne for 2.995, så kan man måske finde en billigere forstærkere evt. brugt? Som den Ning henviser til?

Har ikke brug for netværksfunktioner, så vil ikke smide så meget mere efter en forstærker :)

Men tak for hjælpen til jer begge :)

Redigeret af Sebowich - 10-August-2015 kl. 17:44
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 17:46

Oprindeligt skrevet af Sebowich Sebowich skrev:

Står i den situation at mit nuværende Sony BDV-E280 anlæg er stået af. Vil gerne ud og have noget bedre, men har lidt begrænsninger lige pt.

Har en stue på ca 10m2. Men vil gerne have mindre satellithøjtalere da der ikke er plads til andet pt. budgettet vil være ca 4.000, men hvis der er noget billigere som stadig lyder ok vil det passe fint, har ikke så store krav andet end at det skal bruges til film og skal være 5.1.

Har et komplet anlæg til salg, det sælges for Kr 6000, men ved en hurtig handel kan det fås for Kr.5500.
Se mit indlæg fra 28 Juli 11:36
Skal afhentes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
michael1977 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2014
Sted: Danmark
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 17:53
NP :-)

Du kan jo se hvad du finder af brugt Reciever til samme pris. Fordelen ved nyt er garantien, Hififreaks giver 3 år, så du slipper for evt. bøvl;-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebowich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Sebowich Sebowich skrev:

Har et komplet anlæg til salg, det sælges for Kr 6000, men ved en hurtig handel kan det fås for Kr.5500.
Se mit indlæg fra 28 Juli 11:36
Skal afhentes.

Det ser spændende ud, men konen flår mig et nyt r..... hvis jeg bruger mere desværre
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 18:09

Du kan vende tilbage hvis det alligevel lykkes med lidt mere finans.
Du får en god del for de penge.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 18:26
Forstærker der burde kunne fås til ganske overkommelige penge:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141575&title=s-marantz-sr5001

Sammen med http://www.dba.dk/50-hoejttalersaet-dali-trio/id-1017200052/ og http://www.dba.dk/subwoofer-dali-aw-8-go/id-1017567285/ har du hæderlig surround for cirka 1500 kroner

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu