recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fiskerendk - HaveBio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiskerendk - HaveBio

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: fiskerendk - HaveBio
    Sendt: 08-August-2015 kl. 11:31
Hej,

Da det ikke kunne blive til en dedikeret hjemmebio, så måtte noget jo gøres. Jeg ved godt dette ikke teknisk set kvalificere sig som en bio,
da lærredet ikke er mere end 58" og lyden kun er stereo. Men jeg ville da alligevel lige vise mig foreløbige såkaldte HaveBio frem.

Primær brug er til en film eller en sportsbegivenhed til gode sommer aftener.

Grundlæggende er der tale om et fastramme lærred, som hænges op på kroge i vinduet, og derefter bagprojekteres.

Lærred
Hjemmelavet ramme i 58", monteret med Tüchler Grey Pearl lærred.

Projektor
Optoma EX525ST

Højtalere
BOSE 151SE udendørshøjtalere tilsluttet som B-speakers på min Pioneer SC-LX83

Fremtiden
Der skal laves et fold-ud stativ til projektoren, så det er hurtigt at sætte op, og hurtig tilslutning til receiveren.
Lidt længere ude i fremtiden skal lyden udvides med en have subwoofer, som bliver et hjemmelavet alternativ til den meget dyre Sonance LS10SUB

Billeder

Fastramme lærred

Fastramme lærred ophængt i vinduet

Billede indvendig fra (Taget med iPad 3 derfor den ringe kvalitet)

Billede udefra (Taget med iPad 3 derfor den ringe kvalitet)

Billede udefra (Taget med iPad 3 derfor den ringe kvalitet)

Opdateret 10/08/2015

Billede udefra (Er sq ikke nemt at lave billeder i mørke med telefoner og iPads)

Med Venlig Hilsen
Thomas Nissen

Redigeret af fiskerendk - 11-August-2015 kl. 13:55
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 11:44
Altså en bagprojections havebio, cool!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Altså en bagprojections havebio, cool!

Ja ved godt det ikke ligefrem er raket videnskab men tænkte alle andre laver så mange bio indlæg så kunne jeg nok snige en enkelt ind :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 11:56
Det er jo en fantastisk ide, så hvorfor ik!
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 07:22
Fed ide, kan se man skal korrigere for spejlvendthed ved f. Eks fodbold
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 11:36
Kun på det billede der er taget indefra. Når man sidder i haven vender billedet selvfølgelig den rigtige vej ;)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 12:32

Det er helt normalt, at en Projector kan stilles op til visning på forskellige måder, enten som oftest forfra, men også til bag projektion eller til forfra, og vendt på hovedet. Så er man ikke bundet til kun en anvendelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 13:22
Ahhh, så blev jeg klogere :-)
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 09:45
Super ide! Den skal jeg helt klart notere ned til den jeg selv får et hus :)
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 18:52
Kreativt! Det er der ingen tvivl om, men ligeså meget for "drengerøvens" skyld? Hvor mange film får i set ude i haven?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 20:49
Andromeda ingen tvivl om at det er drengerøven der kom til at skinne igennem. Kæresten var meget skeptisk men da vi sad ude og så film igår aftes med terasse varmeren og et glas rødvin var hun alligevel solgt. Og måtte indrømme det gav en helt anden stemning end at sidde i sofaen og hænge.

Redigeret af fiskerendk - 10-August-2015 kl. 20:53
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 08:11
Fedt projekt, og altid skønt med nogen der prøver noget nyt
Er selv stor fan af at prøve nyt, og se om det lykkes.
Jeg er sikker på i nok skal få nydt den lille bio.
Mvh. Rasmus
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu