|
Bedste diskløse løsning pt er? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-August-2015 kl. 01:29 |
Jeg har stillet spørgsmålet et par gange før: Nemlig hvad er den bedste løsning til harddisk-baserede filmafspilninger? Dvs diskløse-. Jeg bruger selv streamboksen fra Dune HD D1, den lidt ældre generation. Og den klarer alt 2D Bluray i alle lossless formater. Den klarer selvsagt ikke Atmos og HDCP 2.2, og 3D og 4K osv, men meget af det er fremtiden og ikke SÅ aktuelt nu med film ældre end et par år.
Jeg har kigget på Dune Base 3D for at få 3D og 1Gigabit netværk osv. Det virker til at være en rigtig fornuftig opgradering. Men hvad pokker er der af valgmuligheder for forskellige pengepunge, hvis man ikke gider de fysiske blu-rays? Kan man få/lave en HTPC der virkelig er optimeret til filmafspilning og medie-afvikling sådan som en dedikreret streamboks er? Jeg har altid haft på fornemmelsen at Windows ikke er den ønskede platform for filmafvikling. Kører biografer ikke DCI på linuxmaskiner? Dune kører vel også noget linux af en art(rent gæt). Men jeg synes bare at når man bevæger sig væk fra feks blurayafspillere som OPPO, at udbudet bliver meget mere svært at blive klog på. Lad os sige jeg gerne ville have en superfed hjemmebiograf, med hele molevitten fra lærred til projektor og stole, og gerne ville gøre det diskløs. Hvad er der så af rigtigt professionelle løsninger for ikke-professsionelle?
|
|
![]() |
|
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nogen der kan fortælle mig det?
Hvad kan overgå Dune Base 3D som er min næste boks? Som jeg kan forstå det er det KUN en optisk blu-ray afspiller der kan afvikle de nye 4K blurays der er i støbeskeen. Det kunne være en fed fremtidig funktion. Nå ja Dune HD D1 kan ikka afvikle Flash, ej heller en stor del wMV, sikkert på grund af licensrettigheder. Så var der også problemer med afvikling af Blu-Ray pga copyprotection kan jeg huske der var en masse snak om. Hvad ville i gøre hvis i skulle overgå Dune Base 3D som ekstern medieafvikler og afspiller? Uden brug for internetbaserede tjenester og apps. Det har de aldrig været optimeret til at klare. Dvs primært harddisk baseret medieafvikling, og primært blu-ray fuld hd afvikling med menu og 3D og HD lyd osv. Også gerne muligheden for at afvikle kommende 4K film.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |