|
Tidal vs Telmore musik? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-August-2015 kl. 20:17 |
Jeg har lige nu et Bibob mobilabb. med Tidal musik og er egentligt godt tilfreds. Jeg er dog lige blevet ringet op af en Telmore sælger der tilbød mig lidt færre data og lidt mindre taletid + Telmore musik for færre penge om måneden.
Vi bruger Sonos så oplevelsen på Sonos er vigtig. Fungerer Telmore musik fint på Sonos? Det er ret nyt så vidt jeg ved. Der er selvfølgeligt også udfordringen med at jeg har diverse spillelister liggende på Tidal. Kunne forestille mig at jeg ikke lige umiddelbart kunne få dem med over? Er der andet jeg skal være opmærksom på? En åbenlys ændring er selvfølgeligt at jeg skifter fra TT netværket til TDC's netværk. Jeg har været fint tilfreds med TT netværket, men omvendt har TDC lige massivt opgraderet deres netværk og er blevet kåret til at være det bedste for nyligt. Det hjælper selvfølgeligt ikke en dyt hvis dækningen er mindre god lige netop der hvor jeg primært befinder mig. Må vist hellere en tur forbi mastedatabasen :) |
|
Jramskov
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
You See Play Music kan køre på Sonos, så hvorfor skulle de andre af TDC's selskabers musik ikke kunne, det er jo det samme. Musikken må du hente ind igen på den nye platform. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
TDC Play og Yousee musik har fungeret i lang tid på Sonos men Telmore musik er først for nyligt blevet tilgængelig. Jeg har tidligere været Telmore kunde men har i lang tid ikke overvejet at blive kunde hos dem, netop fordi de ikke supporterede Sonos.
Da det er ret nyt, synes jeg det er interessant at høre om det er OK. Redigeret af pointwood - 13-August-2015 kl. 20:35 |
|
Jramskov
|
|
![]() |
|
Derudover er jeg også interesseret i om der er andre forskelle jeg bør være opmærksom på mellem Tidal og Telmore Musik?
|
|
Jramskov
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Der er ret meget forskel på den redaktionelle side af de to tjenester. Tidal har en del musikredaktører siddende, som laver playlister hver uge. Der er ret meget at vælge i mellem og det giver god mulighed for at få lyttet til nyt musik, som man måske ikke selv ville have valgt, uden at man skal bladre igennem en masse nye albums, som man måske ikke lige gider høre fra ende til anden. Tidal er derudover den tjeneste, der er bedst integreret i Sonos mht. funktionalitet. En dum bug i Tidal er dog, at den ikke kan søge på wildcards i Sonos (den kan i Tidals egen app, så det må være en Sonos bug), så den finder ikke eks. "The National" hvis du blot skriver "Natio". Det gør TDC's tjenester. Jeg har både YouMusic og Tidal på Sonos og det er helt tydeligt, at YouMusic finder numrene meget hurtigere end Tidal fordi den kan gætte eks. kunstneren før jeg har skrevet navnet færdigt og det kan Tidal ikke. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Mange tak for input, det var lige netop sådan noget jeg søgte. Jeg kan egentligt godt lide Tidals musikredaktion og deres playlister, dem bruger jeg jævnligt.
|
|
Jramskov
|
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
WIMP (nu inkl i Tidal) startede også helt forfra med encoding-processen, da de skulle lancere Wimp hifi. Dvs. at de gik tilbage til org. kilden og encodede fra lossless format. Altså ingen brug af transcoding fra evt. mindre lødige kilder. Dette arbejde tog et år. Ved ikke, hvor grundige TDC har været?
Jeg har både Tidal og TDC play, men bruger stortset aldrig sidstnævnte. Musik leveres nu primært af Tidal 320 eller lossless, CD-samlingen på NAS´en i FLAC og 320kbit/s radio via Tune-In. At TDC så kun understøtter 320kbit via Sonos eller PC/MAC er jo også mærkeligt. Det må klart være et krav fra Sonos' side. Kan ikke se, hvorfor man ikke skulle kunne streame 320kbit via en Ipad til en airport express? |
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |