|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
rocko ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 00:01 |
|
Er der nogle der kan forklare mig hvorfor jeg får et bedre signal via Composite kabel end via S-video kabel når jeg trækker signal fra min gamle VHS til min projektor?....Det kører via en scart adaptor ud af videoen...?? Og det er markant dårligere..uden det dog er sort/hvid el lign.
|
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Ja, faktisk er s-video jo bedre, hvis du altså kan få det til at virke. Men det kræver at forbindelsen er i orden og det er den ikke automatisk uden du anvender en god forbindelse.
F.eks. kan de almindelige billige scartadaptere levere et signal der nærmest er ubrugeligt til s-video, mens man godt kan få et composite signal ud (har måske set 3 stk af dem) Men clicktronic laver et der har metalhus, det koster 100kr, men ser så ud til at være ok (thansen.dk). Jeg får faktisk et sådant på tirsdag, så skal jeg fortælle dig hvordan kvaliteten er. Jeg bruger et s-video kabel fra en recorder til et tv kort og det er godt, overgår langt composite, men vil gerne kunne trække s-video direkte fra en selector. Desuden skal du bruge et godt s-video kabel, de billigste er ikke noget at skrive hjem om. Det skal have extra skærm omkring de inderste ledere, ellers kan der opstå problemer. Et af de billigste gode af slagsen, er et sandberg (lux line - edbpriser- jeg har set kvaliteten fra det- sikkert også andre gode) Men med kabler er det helt klart sådan at der er en nedre grænse for hvad der er godt og derefter kan det yderligere forbedres hvis man ofrer mere. Det er skarphed, farver ,kontrast mm. der påvirkes. Hvis man nu har ofret mange penge på et anlæg vil det være dumt at spare nogle hundrede kroner. Hvorfor ikke bare bruge et godt kabel uden at anvende en adapter? Ja, men det skal man også hvis man kan få et sådant kabel. Jeg har ledt højt og lavt, men kan ikke finde et kabel der kan levere både s-video og lyd (phonostik eller rca) (rettelse: tror clicktronic har et sådant med omskifter- av-connection.dk) Men der er s-video single kabler, med en omskifter for ind/ud, måske du så kunne trække lyd seperat? Husk omskifter på scart, eller får du bare et der kun sender fra s-video til scart. ken Redigeret af Ken_T - 23-Oktober-2006 kl. 01:50 |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Er det en S-VHS eller almindelig VHS maskine? Hvis det er VHS (eller VHS bånd på en S-VHS maskine), ligger materialet i composite form, og et eventuelt S-video signal genereres ved at køre composite signalet gennem et comb filter |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
rocko ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
|
Tak for svar til jer begge... jeg tror simpelthen det er præcist som beskrevet ovenstående. Det er en VHS maskine jeg midlertidigt bruger som tuner. Og så er der vist tilsyneladende ikke andet at gøre end at få fat i et langt nok composite kabel...så længe VHS'en skal bruges som tuner.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |