recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GTC Cine
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GTC Cine

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
michael1977 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: GTC Cine
    Sendt: 16-August-2015 kl. 20:53
Da jeg ser mange film valgte jeg ca 5 måneder siden, at påbegynde at lave en lille hygge bio i en af mine stuerSmile. Idet jeg ikke er håndværker eller i nærheden afDead(ville dog lave alt selv), har processen været lang (vælger en håndværker uddannelse i næste liv), ikke kun byggeriet men osse valg af udstyr har til tider hængt mig langt ud af halsen, det har selvfølgelig været skide sjovt! men fandme osse krævende. Jeg kan kun anbefale andre der skal i gang, om at lave en plan, med tegninger, materiale valg, og vigtigst et BUDGET, det gjorde jeg ikke og sikke en fejlCry, med konstante ændringer og "gør det om"AngryAngryAngry. Jeg havde bla. en seriøs udfordring med et vindue, og radiator, hvilket der skulle være adgang til, derfor byggede jeg en baffelvæg, så der altid er adgang til disse, denne er åben i top, da der ikke må dannes fugt ved vinduet!

Nu er jeg tæt på mål, der er stadigt mangler/rettelser men nu rummet brugbart og så må det sidste komme som det passerSmile.

::::::::::SETUP::::::::::

Receiver // Effektforstærkere
  • Marantz SR7009
  • 2 stk. Densen Beat 340 
Højtalere // Subwoofer
  • Adam Audio Grand Theatre Components LCR + Bag kanaler // MK tripoler sider
  • SVS SB13 ULTRA
Projector // Lærred
  • JVC D-ILA X500R
  • Dreamscreen V4 Akustisk transparent // DIY ramme 130"
Anamorphic lens
  • Prismasonic (Ikke monterer pt. kommer dog snart op)
Medie afspiller
  • Mediecenter KODI
  • Radeon 7700 4K
  • SSD 120
  • 5 TB Diske
Diverse
  • Van Damme højtaler kabler
  • Supra HDMI
  • Chromecast
  • THX skilt (ment som en joke, da det eneste THX godkendte produkt jeg har er bundkortet i mediecenteret)
  • Akustiske lyddæmpning
  • Diffusere

Kommende tilføjelser, rettelser, ændringer
MK Tripoler udskiftes til Adam Audio GTC
Prismasonic monteres
ATMOS eller/og DTS X installeres

Desværre har jeg ikke taget billeder af alt undervejs. (Beklager alle billeder ikke er lige gode)

Dag 1: Før væg og mål af lærrede størrelse

En "ikke håndværkers" forsøg på en baffelvæg

Væggen er oppeSmile

Diverse close-ups

Redigeret af michael1977 - 16-August-2015 kl. 21:35
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 21:13
Flot lavt, lækker bio. Men hvor stort er dit rum?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 21:20
Det ser fanmde godt ud Michael..!
Glæder mig til at høre dine Adam'er...
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 21:20
Tak Vilstrup! Den måler ca 18 kvm så ikke den største.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 21:24
Tak Strecker og tak for din hjælp, glæder mig til at se dit nye! Så finder vi en dag du kan komme op og høre dem
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af michael1977 michael1977 skrev:

Haha det er jo ikke størrelsen men gørelsen :-)

Men er dit av udstyr placeret bagerst i dit rum i et hjørne eller?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Haha det er jo ikke størrelsen men gørelsen :-)

Men er dit av udstyr placeret bagerst i dit rum i et hjørne eller?

Hahaha ja helt enig:-)

Ja rack med av udstyr står til højre for projektoren bagest, så jeg ikke ser evt dioder/lys fra det:-)
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 09:08
Super lækker bio!! og flot strikket sammen.... Har du nogen udfordringer i form af nabo/underbo osv.? Det ligner du bor i lejlighed?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Super lækker bio!! og flot strikket sammen.... Har du nogen udfordringer i form af nabo/underbo osv.? Det ligner du bor i lejlighed?

Tak Vejrup:-) det har sku osse taget sin tid.

Det er lejlighed men er så heldig at have erhverv under mig, og overboen har sin bio direkte over min, hvilket gør vi ikke bemærker hinanden
Det hjælper osse VILDT meget at jeg har subben på SVS´s afkoblings "fødder", de tager ALT, så dem kan jeg kun anbefale!
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 09:54

Det er lejlighed men er så heldig at have erhverv under mig, og overboen har sin bio direkte over min, hvilket gør vi ikke bemærker hinanden
Det hjælper osse VILDT meget at jeg har subben på SVS´s afkoblings "fødder", de tager ALT, så dem kan jeg kun anbefale!

Det er da optimalt.! - men alt i alt ser det super lækkert ud... 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 10:38

Det er da optimalt.! - men alt i alt ser det super lækkert ud... 

Ja lidt heldig er man da:-) igen tak!
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 11:54
Hvor har du købt dine Adam højttalere og kunne du høre dem inden køb?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu