recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstra sim-kort til data.. hos hvem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstra sim-kort til data.. hos hvem?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstra sim-kort til data.. hos hvem?
    Sendt: 17-August-2015 kl. 16:21
Jeg har erhvervet mig en iPad med mulighed for at bruge sim-kort, og det vil jeg så gerne gøre på den mest økonomisk mulige måde. Pt har jeg Fullrate, hvor har jeg 11 GB data, hvilket fint ville kunne deles af min telefon og iPad, men de tilbyder åbenbart ikke ekstra sim-kort på deres mobilabonnementer. Jeg er dog blevet tilbudt et abonnement med 5 GB data til 50 kroner om måneden til iPad'en fra dem.
Har i erfaringer med mobilselskaber som tilbyder datasplitning på et abonnement? Og i så fald, hvad betaler i?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 16:26
Hej.

My søster betaler 29 kr om måneden hos Telmore, der bruger samme netværk som FullRate.

Jeg har tidligere selv betalt 49 kr om måneden hos Call Me.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 17-August-2015 kl. 16:29
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 16:29
For hvor meget data?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 16:29
Altså henholdvis 29 og 49 kr bare for at få lov til at dele data med det ekstra sim-kort?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Altså henholdvis 29 og 49 kr bare for at få lov til at dele data med det ekstra sim-kort?
Ja
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 16:33
Ok. Tak for input - lidt pebret pris, de 49 kr.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 16:40
Hej.

Hvis i kigger på mobil pakke priserne forstår i det måske bedre. I begge tilfælde galdt der om at finde et passende abbonnement til data til en tablet/PC, og så bruge de inkluderede minutter på mobilen. Det er langt billigre end to separate abbonnementer.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 17-August-2015 kl. 16:46
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 16:49

Der kan jo bruges Data deling (Mobilt Hotspot) fra Telefonen til Tablet, så er der ingen extra udgifter, bruger det selv når der er behov for det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der kan jo bruges Data deling (Mobilt Hotspot) fra Telefonen til Tablet, så er der ingen extra udgifter, bruger det selv når der er behov for det.

Hej.

Det er en mulighed for nogle, men ikke hvis min søster er på arbejde og hendes søn bruger tabletten.

Hilsen Carsten.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 16:54
Csell: det er også et abonnement med 2 sim-kort jeg går efter, men jeg tror hele regnestykket er meget forskelligt teleselskaberne imellem. Jeg prøver at spore mig ind på hvor jeg kan få den bedste pakke henne.
Radiomanden: det er også hvad jeg gjort førhen, men jeg synes faktisk det er en træls løsning. Min iPad kommer til at være et arbejdsredskab i "felten" på mit studie, og så er det for bøvlet at rode med deling her og der. Desuden understøtter min iPhone ikke 4G (med TDC), som min nye iPad så gør. Men tak for input.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 16:58
Hej.

Jeg ved ikke hvor stort dit behov for date er, det antal minutter du skal bruge.

Min søster betaler 99 kr for 7 timer og 14 GB hos Telmore. Plus 29 kroner for datadeling.

Det kan hun ikke få to separate abbonnementer for.

Hilsen Carsten.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 17:00

Nu ved jeg ikke hvor svært det er på Apple, men på min Telefon skal der bare trykkes på et Ikon for at slå deling til og fra.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu